Egy friss tanulmány szerint a legtöbb káresemény a BMW-kkel történik Magyarországon. Ez hasonló a többi ország trendjére is, mert a felmérések alapján a BMW a leginkább sérült márka világszerte. A spektrum másik végén a Fiat áll, amelyet hazánkban a legkevésbé érnek közúti balesetek. 2023 káradatainak tanulmányozása alapján a kutatás azt is feltárta, hogy a Mercedes, a Kia és az Audi rendelkezik a legmagasabb kárértékkel. 5 BMW autóból 4 szenvedett már balesetet.

Rengeteg BMW sérül meg

A carVerticalon ellenőrzött BMW-k 73,9%-át érte már sérülés. A Skodák (69,5%), a Volvók (68%), a Fordok (62,6%) és a Hyundai-ok (62%) is gyakran megsérülnek, ami azt sugallja, hogy a vevőknek elővigyázatosnak kell lenniük ezen használtautók vásárlásakor. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem a világ számos más országában is a leginkább sérült járművek listájának élén áll. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Tapasztalatlan sofőrök

„A BMW nagyon keresett autómárka, de annak ellenére, hogy felkapott járműgyártó, a régebbi és megfizethetőbb modelleket gyakran fiatal és tapasztalatlan sofőrök vásárolják. Emellett a biztosítótársaságok szerint a BMW sofőrjei hajlamosabbak a kockázatvállalásra vezetés közben. Így nem csoda, hogy a BMW áll azon autómárkák listájának az élén, amelyeket a leggyakrabban ér káresemény” – magyarázza Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

A sérült BMW gyakrabban hibásodik meg

Azok az autók, amelyek a múltban súlyosan megsérültek, érzékenyebbek lehetnek az alkalmi meghibásodásokra, és alapos javítást igényelnek. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos esetekben a biztonságukra is hatással lehet egy múltbeli baleset. Egy jármű történetének online feltárása csökkenti egy rossz vétel valószínűségét, ami aztán gyorsan elnyelheti a pénzünket.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Rejtett sérülések

Az autótulajdonosoknak azért is ellenőrizniük kellene járműveik történetét, hogy megtudják, nincs-e az autón olyan rejtett sérülés, amelyet alaposan ki kell vizsgálnia egy szerelőnek. Sokkal egyszerűbb eladni egy autót tiszta történeti jelentéssel és úgy tárgyalni a vevőkkel.

Ezek a legkevésbé sérülő márkák

A legkevesebb baleset a Fiat járműveket éri – egy átlagos Fiat modell 1,68 sérülést szenvedett az adatok szerint, a Renault-nál ez a szám 1,74, a Kiánál és a Citroennél 1,76, a Nissannál pedig 1,78. Ezek a gyártók olyan gazdaságos autók gyártására helyezik a hangsúlyt, amelyeket a sebességrajongók jellemzően elkerülnek, így ezek a járművek ritkábban szenvednek balesetet.

Ötévente baleset

Ami a kárfeljegyzéseket illeti, néhány járműmárka magyarországi előzményjelentésében több incidens is szerepel. Az ellenőrzött átlagos BMW 2,2 kárrekordot mutatott, ezt követi a Volvo (2,1), a Skoda (2), a Honda (2) és az Audi (1,97). „Teljesen átlagos, hogy egy autó 5 évente egyszer balesetet szenved. A balesetek száma a futott kilométerrel is összefügghet. A többszörösen súlyos károkat szenvedett járművek tulajdonlása vagy karbantartása azonban gyakran problémás. Idén a legtöbb káresemény egy Volkswagen Passatnál történt. Ennek a járműnek a jelentésében 32 káreset szerepelt” – mondja Buzelis.

Drága javítás

A Mercedes, a Kia és az Audi autók rekordokat döntenek a legdrágább károk tekintetében Magyarországon. A felsőbb kategóriás járművek kárköltsége viszonylag magas: Mercedes: 1 276 734 Ft, Kia: 1 164 920 Ft, Audi: 1 150 088 Ft. A prémium járműmárkák jellemzően magasabb átlagos kárértékkel rendelkeznek, mint a gazdaságos autók, így a kisebb károk javítása is akár több százezer forintba kerülhet. A jármű márkájától függően ugyanazon károk javítása eltérő költséggel járhat. A Dodge-ok a legmagasabb átlagos kárértékkel rendelkeznek világszerte (2 260 230 Ft), ezt követi a Porsche (1 990 675 Ft) és a Tesla (1 861 410 Ft).

Így készült a kutatás

A kutatás az autós cég felhasználói által 2022 és 2023 októbere között beszerzett tényleges autótörténeti jelentéseket vizsgálta. Az ezekben szereplő károkat autómárkánként összesítették, elemezték, százalékolták és rangsorolták. Az autótörténet-ellenőrzések millióinak feldolgozása lehetővé teszi a vállalat számára, hogy betekintést nyerjen a használt autók piacának trendjeibe, összefüggéseibe és előrejelzéseibe. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: illusztráció