Cinkotától egészen a Déli pályaudvarig lehet majd átszállás nélkül utaznia HÉV-vel. Ez lesz a legfontosabb eredménye az M2 metrót a gödöllői és csömöri HÉV-vel összekapcsoló, átfogó beruházásnak. Pár hónapon belül indulhat a konkrét tervezés, igaz a megvalósításhoz EU-s pénzek kellenek és az, hogy az Orbán-kormányból senki se dobja majd ki a százmilliókba kerülő terveket az ablakon. Legutóbb Lázár János építési miniszter kukázta tömegével a Budapestet és környékét érintő beruházásokat, olyanokat is, amelyek tervezésére már milliárdokat költött a kormány az adófizetők pénzéből. 

Elindult a projekt első fele

A környezetvédelmi engedélyezéshez szükséges dokumentumok benyújtásával megkezdődött az M2 metróvonal és a H8-as (korábban gödöllői HÉV)/H9-es (korábban csömöri HÉV) HÉV összekötését célzó projekt megvalósítása  – jelentette be az útépítésekért felelős helyettes államtitkár. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Átszállás nélkül a Délibe

A HÉV-Metrón Cinkotától, anélkül utazhatnak majd az utasok egészen a Déli pályaudvarig a vonatokon, hogy át kelljen szállniuk a M2 metróvonal jelenlegi végállomásán az Örs vezér terén. A pálya megépítése mellett sor kerül a HÉV járműpark cseréjére, a biztosítóberendezések, egy járműtelep és P+R parkolók kiépítésére is.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem kell átszállni az Örsön

A szóban forfó HÉV-vonalra jelenleg az Örs vezér téri végállomásnál lehet átszállni az M2-es metróról. Innen a H8-as HÉV Cinkotán keresztül egészen Gödöllőig közlekedik, míg a H9-es HÉV Cinkotánál leágazva Csömörig szállítja az utasokat. Ide kapcsolódik: Visszavonták a H8-as HÉV-vonal Gödöllő városhatár-Gödöllő végállomás közötti szakasz fejlesztésének tervezésére kiírt közbeszerzést.

Örs vezér terének felújítása

Az óriásberuházás tervezett előkészítéséről számos hír jelent meg az elmúlt években: 2021-ben arról írtunk, hogy a fejlesztés a metró és a HÉV összekötése mellett az Örs vezér terének felújítását, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukcióját, új szerelvények beszerzését, valamint a HÉV-pálya bizonyos fővárosi szakaszainak föld alá helyezését is tartalmazza majd. Ezt is olvasd el: Ilyen lesz az Örs vezér tere, amikor a HÉV és a metró összeér, ma aláírták a munka elkezdéséről a szerződést

2025-ben indulhat a tervezés

A várakozásaik szerint a nyár folyamán megszerzik a környezetvédelmi határozatot, ezt követően pedig megkezdődhet az engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítésének közbeszerzési eljárása. A négy kerület közlekedését érintő projektet európai uniós forrásból kívánják megvalósítani. A tervezői szerződések megkötésére a jövő év első felében kerülhet sor, és a tervezési folyamat két-három évet vehet igénybe; ezt követően kezdődhet a projekt konkrét megvalósítása.

Nem lesz szintbeli közúti kereszteződés

Felüljárók és felszín alatti szakaszok szüntetik meg a szintbeli kereszteződéseket. A 16. kerület vezetője szerint a cél az, hogy a kötött pályás közlekedés fejlesztése a 21. század egészében meghatározza a 16. kerület mindennapjait. Úgy valósuljon meg, hogy az a kerületben élők számára a legideálisabb viszonyokat teremtse. 

Vége lesz a várakozásnak

A fejlesztés megoldja a kerület egyik legnagyobb közlekedési problémáját, hiszen megszűnnek a sokszor 8-10 perces várakozást okozó szintbeli kereszteződések a HÉV vonalán. Ugyanis a vonatok a felszíni közlekedés mellett a felszín alatt és felüljárókon fognak közlekedni.   

Környezetbarát fejlesztés

Egyben a fejlesztés a főváros legnagyobb környezetvédelmi beruházása lesz, hiszen az agglomerációban élők a P+R parkolókban lerakhatják majd az autóikat és közösségi közlekedéssel utazhatnak tovább Budapest belvárosába. Ez pedig enyhíti a kialakuló forgalmi dugókat.

Talán 10-15 év múlva utazhatunk vele

A cinkotai HÉV meghosszabbításának csak akkor örülhetünk majd, ha pár év múlva nem jön majd egy újabb Lázár János, aki ilyen-olyan okra hivatkozva kukába dobja a most elinduló és addigra már százmilliókba kerülő kivitelezési terveket. Ha a projekt végre a megvalósulási fázisba lép, akkor jobb esetben 2030 környékén indulhat a néhány éves építkezés, vagyis egy most 20 éves BKV-utas a legeslegjobb esetben 30 évesen talán felülhet majd erre a HÉV-re. Sokan jogosan mondják erről a beruházásról is: hiszem ha látom. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Ide kapcsolódik:


Kiemelt kép: HÉV Gödöllőnél – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu