A BKK járatokon elfogadott Budapest-bérletet és a MÁV-Volán járatokon használható országos, – és vármegyebérletek általános és közös elfogadása esetén több agglomerációs település lakói rosszabbul járnának, mint most. A havi vármegyebérlet ugyanis többe kerülne, mint jelenleg a kilométer alapú havi bérlet. Erre hívja fel a figyelmet Budakalász polgármestere, Göbl Richárd, aki a helyi fideszes országgyűlési képviselőhöz, Vitályos Eszterhez fordult, hogy csináljon már valamit a választói érdekében. A képviselő annyit mondott, hogy levelet ír Lázár Jánosnak. Meglepő, válasz, hiszen szinte mellette ül a parlamentben, akár beszélhetne is vele.

Tarifaközösséget akar a miniszter

Ahogy azt itt a Budapestkörnyéke hírportálon megírtuk márciustól a kormány átalakítja Magyarországon a bérletrendszert. Csak országos, – és vármegyebérletek lesznek, illetve megyei és országos napijegyek, amelyek a Volán és a MÁV, valamint a HÉV járataira lesznek érvényesek. Lázár János építési- és közlekedési miniszter bejelentése szerint, az állami fenntartású MÁV, HÉV, Volánbusz abban az esetben fogadja el a BKK járatain használható Budapest-bérletet, vagyis csak akkor lehet Budapest-bérlettel a jövőben is HÉV-ezni, ha a főváros is elfogadja az állami ország, – és vármegyebérleteket. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Fontos részletek

Lázár János szerint méltányos ajánlatot tett a fővárosnak, amely minden agglomerációban élő számára előnyös, hiszen így a vármegyebérlettel használhatnák a BKK hálózatát is. Az ördög a részletekben bújik meg, hiszen, ha a BKK nem kap az országos-, és vármegyebérletekből kompenzációt, akkor tönkremegy. A két érintett fél, vagyis a kormány és a főváros ezekről a részletekről még egyeztetni fog, meglátjuk milyen eredménnyel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Drágább lenne Lázár-féle rendszer a mostaninál

Közben az agglomerációs polgármesterek is számoltak, többen úgy gondolják nem jön ki a matek, Lázár javaslata alapján. Sokan többet fizetnének az új felállásban a bérletekért, mint most. Erre hívja fel a figyelmet a szentendrei HÉV-vonal mentén fekvő Budakalász polgármestere, Göbl Richárd is.

Jelentős áremelkedés

A szerkesztőségünknek küldött közleményükben így fogalmaznak: “A Budapest-bérlet sorsáról január elején kirobbant politikai vita húsbavágóan érinti a Budapestre ingázó budakalásziakat. Tavaly májusban az 5 kilométeres vonaljegyek megszüntetése már jelentős áremelkedést (250 forintról 400 forintra) hozott a helyi alkalmi utazóknak, és a vármegyebérlet bevezetésekor is hátrányos helyzetbe kerültünk. Ezekkel a bérletekkel a budakalásziak csak a városhatárig tudnak eljutni HÉV-vel, míg más agglomerációs településekről a Volánbusz és a MÁV járataival Budapest belső területei is elérhetőek anélkül, hogy a Budapest-bérletet kelljen váltani.” – írják.

Hátrányos megkülönböztetés

A budakalászi polgármester hozzáteszi: “Az igazságos tarifarendszer mielőbbi bevezetése reményében nagyon vártuk a közlekedési miniszter bejelentését a márciusra tervezett tarifareformról, de a Budapest-bérlet sorsa kapcsán bejelentett tervek Budakalászt és a hozzá hasonló helyzetben lévő településeket hátrányosan érinthetik. Az 5 kilométeres HÉV-bérletek tervezett megszüntetése további jelentős áremelést jelentene a Budakalászról ingázók számára, hiszen a vármegyebérlet (9450 Ft) 59 százalékkal drágább, mint a Budakalász és Békásmegyer közti szakaszra jelenleg megvásárolható HÉV havibérlet (5940 Ft). „

Egyezség kell

A budakalászi polgármester, az érdi polgármesterhez hasonlóan örül annak, hogy a vármegyebérlet a fővárosi tömegközlekedésben is érvényes lenne, mert ez a közösségi közlekedés használatát ösztönözné. Göbl Richárd szerint azonban ehhez a kormánynak és Budapest vezetésének meg kell egyeznie.

Vitályos Eszterhez fordultak

“Mivel a felek közti, politikai felhangokkal tarkított vita kimenetele a budakalásziakat és az agglomeráció lakóit súlyosan érinti, ezért a tárgyalásokon szükségesnek tartjuk az itt élők érdekeinek képviseletét. Budakalász vezetése ezért fordult a térség országgyűlési képviselőjéhez, Vitályos Eszterhez.

Inkább levelet ír Vitályos, nem akar beszélni a miniszterrel

A polgármester levelére Vitályos válaszolt, ebben jelezte, hogy a mielőbbi megoldás érdekében kész közös levélben fordulni Lázár János közlekedési miniszterhez. Vagyis Vitályos Eszter ahelyett, hogy személyesen beszélne Lázár Jánossal, inkább levelet ír neki. Témába vág: Budapest környékének három nagy nyertese a választáson: Aradszki, Menczer, Vitályos

Ígéretek

Vitályos a választási kampányban megígérte a szentendrei HÉV-vonal felújítását, új szerelvények beszerzését, ehhez képest belátható időn belül nem érkeznek új szerelvények, a régiek pedig olyan rosszak, hogy ritkítani kellett a járatokat. Ide kapcsolódik: Káosz fenyeget a 11-es főúton, Szentendrénél tízezrek kerülhetnek óriási bajba – Vitályos Eszter, a térség országgyűlési képviselője, úgy tűnik most sem intézett semmit a választóinak

Vitályos Eszter az új ékszereivel

Vitályos nem különösebben nyomul a választókörzetének ügyeiben

Nemrég beszámoltunk arról, hogy maga Lázár János beszélt arról egy sajtóeseményen, hogy az agglomeráció legagilisabb országgyűlési képviselője Menczer Tamás, aki folyamatosan nyomul nála, hogy minél több dolgot elintézzen a körzete számára – van is mit felmutatnia. Lázár szerint Menczer gyakori vendég nála a minisztériumban, lehet, hogy Vitályos Eszternek is ki kellene próbálnia Menczer Tamás módszerét. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ez is érdekelni fog:

Kiemelt kép: Göbl Richárd és Vitályos Eszter – BPK-montázs