Úgy tűnik a rakpartok rendbetétele ügyében nincs veszekedés a Kormány és a Városháza között. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, várostervező részletesen összefoglalta mire számíthatunk a rakpartokon az elkövetkező időszakban.

Gyalogos sétány

A rakpart Margit híd és Kossuth tér közötti szakaszának átépítésével egybefüggő gyalogos sétányt alakítanak ki a pesti Duna-parton. Még a 2017-es budapesti vizes világbajnoksághoz kapcsolódóan kellett volna megvalósulnia a pesti rakpart fejlesztésének abból a célból, hogy a belvárosból a Duna Arénához lehessen sétálni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Központi pénzek

A háromütemesre tervezett munkából azonban mindmáig csak kettő – a Moszkva sétány, valamint a Margit híd és Dráva utca közötti szakasz – valósult meg, a harmadik ütem megvalósítása csak most indulhatott el. Mivel a forrás központi költségvetése által biztosított részét csak 2021 végéig biztosítja a kormány a főváros számára, ezért a munkálatokat idén meg kellett kezdeni és be is kell fejezni. EZT IS OLVASD EL: Elkezdődhet a pesti rakpart átalakítása, szinte teljesen kiszorítják az autókat a Duna-partról

Hoppá! Magyarország 15. legolvasottabb weboldala lett a BudaPestkörnyéke.hu. Az auditált DKT/Gemius mérés szerint pedig a 11. legnépszerűbb hírportál lett az országban. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

 

Új fák, szebb környezet

Az új gyalogos sétánynak köszönhetően korzózás közben gyönyörködhetnek majd a dunai panorámában a fővárosiak. Mindemellett zöldebbé is válik a partszakasz, az új városvezetés által frissített terveknek köszönhetően 35 talajkapcsolatos fát ültetünk a beruházás során. A megújult idősebb Antall József rakpart ezen szakaszát idén év végén vehetik birtokba a fővárosiak – írja közösségi-oldalán Balogh Samu várostervező

Láthatatlan, mégis fontos

Mint fogalmazott: Ami láthatatlan, az is megújul: a Fővárosi Önkormányzat pesti alsó rakpartot érintő projektjeihez csatlakozva elkezdődtek az év legjelentősebb vízhálózati korszerűsítésének előkészítő munkálatai is. A Fővárosi Vízművek – saját forrásból – kicseréli a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezetéket. A felújításnak köszönhetően megelőzhetőek a csőtörések, amelyek az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordultak többek között a pesti rakparton is.

Nem lesz több lezárás

A munkák augusztus 23-án indulnak a felújítás alatt lévő Lánchídtól északra, ez egyben azt is jelenti, hogy a munkák egyelőre nem okoznak további forgalmi lezárást, mivel a Vízművek az egyébként is jelentős felbontásokkal járó rakparti átépítésekhez igazította a vezeték cseréjét.

Kényelmetlenségek

A Lánchídtól délre várhatóan csak az év utolsó szakaszában kezdődnek a forgalomkorlátozással is járó munkák. Mivel az amúgy is esedékes rekonstrukció a különböző beruházásokkal összehangoltan valósul meg, jelentősen lerövidül a Budapesten élők és közlekedők számára kényelmetlenséggel járó lezárások ideje.

Közös munka

A kormánnyal közösen alakítja a Városháza a pesti alsó rakpartot zöldebbé, a város legszebb közterévé – írja Balogh Samu. A munka a tervek kiegészítésével és felülvizsgálatával kezdődik, a kivitelezés majd a víznyomócső-rekonstrukciós munkák után, leghamarabb jövőre kezdődhet meg.

Rak-Park

A RAK-PARK projekt megvalósításában a főváros és a kormány, illetve szakcégeik, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Fejlesztési Központ partnerként tekintenek egymásra. A közbeszerzés kiírása előtt Budapest Főváros Önkormányzata, a BKK, illetve a BFK folyamatosan egyeztetett a műszaki tartalomról, emellett a rakpartok fejlesztésének kivitelezését, a beruházás lebonyolítását Magyarország Kormánya átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól.

Közelebb a Dunához

„Cél, hogy növekedjenek a városi zöldfelületek, s közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz.” – fogalmazott a várostervező. A rakparton közösségi sportolásra szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. A pontos forgalomtechnikai kialakításról, így a rakpartok közlekedési rendjéről később születik majd döntés. Az első ütem az Parlamenttől a Március 15. térig, a második pedig ettől délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezési közbeszerzése már az utolsó szakaszban van – tette hozzá a főpolgármester kabinetfőnöke. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép forrása: BFK