Változnak a Mol Bubi közbringa-szolgáltatás díjai január 19-től, több költség a duplájára nő.

Marad az ingyenes időszak, de…

Az árak januártól így változnak: a havi bérlet ára 500 forint helyett 1000 forint, az éves bérlet 5000 forint helyett 8500 forint, a percdíj pedig 20 forint helyett 40 forint lesz. A havi és éves bérlet megváltásával eddig egyszerre két kerékpárt lehetett használni, a második kerékpárért percdíjat számol fel januártól a rendszer. A díjmentes időszak továbbra is 30 perc marad. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Fejlesztenek is

A használati díjak emelkedésével párhuzamosan a szolgáltatás is fejlődni fog: több száz kerékpárral nő az eszközpark, és újabb gyűjtőállomásokat is létesítenek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Még mindig olcsó

Mint írják, a rendszer 2021-es megújulása előtti tarifákhoz képest még mindig jelentősen alacsonyabb díj ellenében lehet egy hónapra bérletet venni, amiért gyakorlatilag korlátlanul lehet használni a Bubikat. A felhasználók ugyanis 98 százalékban 30 percnél rövidebb időre veszik fel a kerékpárokat, erre az időre pedig nem kell percdíjat fizetni.

4 millióan használták

2022-ben ötszáz új Mol Bubi állt forgalomba, így összesen 2060 közbringa áll a fővárosiak rendelkezésére. A közbringarendszer idén november közepén átlépte a 4 milliós utazásszámot – írják.

Új állomások

Jelenleg összesen 178 gyűjtőállomáson lehet felvenni és leadni a kerékpárokat, legutóbb a Terézvárosban adtak át négy gyűjtőállomást, és a felújított Blaha Lujza térre is telepítettek kettőt.

Másfél év után is töretlen a MOL Bubi népszerűsége

A közbringarendszer a felhasználóbarát applikációnak, a könnyű regisztrációnak és a jobb kerékpároknak köszönhetően a tavaly májusi megújulása óta sorra döntötte a rekordokat, idén november közepén pedig átlépte a 4 milliós utazásszámot. Az utolsó nyári hónapban több mint 358 ezer alkalommal vették igénybe a szolgáltatást, sőt, szeptemberben két napon is több mint 16 ezerszer utaztak a zöld biciklikkel a felhasználók.

Egész évben

Az adatok alapján jól látszik, hogy nem csak napsütéses időben használják az ügyfelek a MOL Bubit: októberben, több mint 333 ezerszer választották az utazásuk során a közkerékpárokat, így kijelenthető, hogy egész évben a budapesti közlekedés egyik alapvető eszköze lett.

A fővárosiak igényei

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a fővárosiak igényeit kiszolgálva a lehető legtöbb ügyfél számára elérhetővé váljon a szolgáltatás, ezért a társaság az elmúlt időszakban folyamatosan bővítette a közbringa-rendszert. Idén 500 vadonatúj MOL Bubi bicikli állt forgalomba, legutóbb október elején 200 vadonatúj kerékpárral nőtt az állomány. Ma már összesen 2060 közbringa áll az ügyfelek rendelkezésére.

A bővítés fontossága

A bővítés fontosságát az is indokolja, hogy a közbringa-szolgáltatás kihasználtsága a rendszer megújulása óta folyamatosan nő, és a felhasználói visszajelzések is egyértelműen a kerékpárflotta bővítését említik első helyen. Ezt követi szorosan az az igény, hogy minél több területen érhessék el a MOL Bubi szolgáltatását, amin a BKK és a budapesti kerületek közösen dolgoznak.

Biztonság

A BKK a MOL Bubi terézvárosi bővítése előtt a 6. kerületben már végrehajtott kerékpárosbarát fejlesztéseket: megújult a Bulcsú utca-Bajza utca gyalogos kerékpáralagút, továbbá biztonságosabb és élhetőbb lett a Podmaniczky utca Nagykörúton belüli szakasza. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.