Korszerűsítettek 30 FLIRT motorvonatot – közölte a MÁV. A 2006 és 2010 között készült, eredetileg piros-fehér járművek az újabbakkal megegyező kék-fehér-sárga színű külsőt kaptak, és műszakilag is azonosak az újabb járművekkel.
60-ból 30
A hatvan régebbi, piros FLIRT motorvonat közül harminc már nemcsak az új, egységes színvilágot kapta meg, hanem a fejlesztésnek köszönhetően a vonatok műszaki színvonala is megegyezik az újabb, kék-fehér festésű, azonos típusú, de bizonyos részegységeiben modernebb gyártmányokkal – tudatta a vasúttársaság.
A fejlesztések
A felújított motorvonatokban korszerűbb lett az utastájékoztató-rendszer, laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szereltek be az ülések mellé, továbbfejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, a mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be.
Hirdetés
A fogyatékkal élőkre is gondoltak
A vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében pedig Braille-írásos szövegeket helyeztek el a fedélzeten. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Figyelnek
Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítették a videós térfigyelő rendszert is, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek már – tették hozzá.
Belülről

Folytatják
A MÁV közleménye szerint a további FLIRT járművek belső átalakítása 2023 szeptemberéig fejeződhet be, a vonatok külső átalakítása pedig 2023 végére készülhet el.
Vitézy Dávid is posztolt róla
Aminek nem örül a MÁV
Ahogy arról a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt a csütörtök délutáni esőzés következtében 1700 méteres szakaszon, soha nem látott mennyiségű, 10 ezer köbméternyi sár és kőlavina öntötte el a vasúti pályát Nagymaros és Szob között, a Dömösi átkelésnél.
Augusztus közepe
Várhatóan augusztus közepén indulhat meg a vonatközlekedés egy vágányon. A cél, hogy a szeptemberi iskolakezdéstől már mindkét vágányon biztosítsák a vonatforgalmat. Addig a Budapest–Szob vonal Nagymarostól északra lévő szakaszára utazók pótlóbuszokat, illetve vonatpótló hajókat vehetnek igénybe. A 12-es számú főút lezárása miatt a Nagymaros és Szob közötti pótlóbuszok kerülő úton, Kóspallag–Márianosztra felé közlekednek.
Kapcsolódó:
Címlapfotó: Mávinform.