Facebook oldalán közzétett posztban beszélt arról Karácsony Gergely, hogy  9 százalékkal csökkentek a dugók Budapesten 2019 és 2022 között.

Mínusz 9 százalék

„A TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint 2022-ben Budapesten 9%-kal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók” – írta a bejegyzésben Budapest főpolgármestere, majd hozzátette:

Tarlós István idején növekedett

„Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában viszont meredeken növekedett a kényszerűen eltöltött várakozási idő Budapesten. Nem véletlenül. Az akkori városvezetés elhitette a budapestiekkel, hogy korlátok nélkül autózhatunk a városban. Ennek meg is lett az eredménye: hosszú kocsisorok a forgalmas útszakaszokon.” A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Íme a torlódási index:

Kevesebb a dugó:

Fenntartható alternatívák

„Ezzel szemben mi elsősorban fenntartható alternatívát biztosítunk az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést, és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást.”

Hazugság

„Természetesen a dugók számát ezer más körülmény is befolyásolja, de egy modern nagyvárosban egyszerűen hazugság az autózást propagálni a városlakók számára. Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten” – zárta gondolatait Karácsony Gergely, aki kiemelte, a lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről, holott amint a mellékelt ábra is mutatja adatok egészen mást mutatnak.

Mesterséges intelligencia

Ahogyan azt a BudaPestkörnyéke.hu is megírta a fővárosi autósok többségét zavarja, hogy folyton meg kell állni a rossz ütemben váltó közlekedési lámpák miatt, ennek azonban hamarosan vége, miután a Google mesterséges intelligencia segítségével dolgozik a megoldáson, amelyet már Budapesten is tesztelnek.

Csökkenhet a várakozás

A Green Light néven futó projekt lényege, hogy a Google Térkép adataiból kiszámolják, hogy egy közlekedési lámpánál mekkora a forgalom, és átlagosan mennyi időt várakoznak ott az autók. Ezekkel az adatokkal optimalizálják a lámpákat a kereszteződésekben, zöld hullámokat hozhatnak létre, így csökkentve a várakozást.

Kevesebb a szennyezés

A program két éve négy izraeli kereszteződésben indult el, ám a Google a várakozási időben akár 30, a károsanyag-kibocsátásban pedig 10 százalékos csökkenést figyelt meg. Azóta tizenkét város hetven kereszteződésében tesztelik a Green Lightot, beleértve ebbe Budapestet is.

Könnyű bevezetni

Ezt az idei fenntarthatósági konferenciájának megnyitóján jelentették be, ahol azt is közölték, hogy a mesterséges intelligencia javaslatai alapján néhány perc alatt bevezethető, a már meglévő budapesti infrastruktúrával kompatibilis változtatásokról van szó.

Teljes összehangolás

A Google célja egyébként az, hogy ne csak egyes kereszteződéseket tudjanak optimalizálni, hanem zöldfolyosókat hozzanak létre, és a lehető leghatékonyabban hangolják össze az egyes útszakaszok lámpáit.

Itt tesztelik a programot

Budapesten a 10. kerületi Kőbányai út–Szállás utca kereszteződésében, valamint a Szépművészeti Múzeum előtt a Hősök tere–Dózsa György út lámpás kereszteződésnél is hasznosítja a BKK és a Budapest Közút a Google adatait, így a közlekedők számára itt is kedvezően alakul az áthaladási idő. A BKK, a Budapest Közút és a Google emellett a BAH-csomópont lámpaprogramját is felülvizsgálja, és a közeljövőben más fővárosi kereszteződéseket is bevonhatnak majd a projektbe.

Hosszú együttműködés

A BKK közlekedési információi egyébként már évek óta megjelennek a Google alá tartozó Waze-en, a FUTÁR segítségével pedig valós idejű közösségi közlekedési adatokat szolgáltatnak a cégnek. A Google Térkép így részletesebb és okosabb útvonaltervezést tesz lehetővé Budapesten, a rendszer a valós forgalmi helyzet, a BKK műholdas nyomkövetési rendszere alapján azt mutatja, hogy mikor indul az adott megállóból egy-egy jármű, és hogy ténylegesen mely útvonalon lehet a leggyorsabban eljutni valahová. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció