2008 óta Budakalászon végződik az M0 autóút. Ha a kormányzat június 14-ig lépne, a folytatás tervei 2028-ra elkészülhetnének. Ha nem, a tervezői megállapodás nem tud hatályba lépni és újabb hosszú éveket veszít mindenki, aki a térségben lakik vagy arra közlekedik. A határidőig már csupán 7 nap áll rendelkezésre. Az M0 északi szektor megépítése eddig kiemelt beruházás volt. Amennyiben a kormányzati álláspont megváltozott, annak indokait ismertetni kell a lakossággal.

Az utolsó pillanatok

Az M0 északi szektor (10-11. sz. főutak közti szakasz) tervezéséhez szükséges forrás ügyében az utolsó pillanatokhoz érkeztünk. Budakalász szűk belvárosában naponta 15 000 gépjármű halad át. Az Ófaluban, a József Attila és a Damjanich utca környékén élőket különösen fojtogató forgalom, a lég- és zajszennyezés szintje azonnali cselekvésre kéne, hogy ösztönözzön minden döntéshozót. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Alábecsült problémák

Az átmenő forgalomra főként az M0 10-es útig tartó szakaszának megtervezése és megépítése hozna megoldást Budakalász és a régió évtizedek óta alábecsült közlekedési-környezetvédelmi problémákra – írja a budakalasz.hu.

Rosszul áll az ügy

Budakalász és a térség lakói számára komoly reményt adott, hogy dr. Vitályos Eszter az országgyűlési választás előtt képviselőjelöltként, majd megválasztott képviselőként is felkarolta ezt a kiemelten fontos beruházást, de ezzel együtt rosszul áll a 2012 óta nemzetgazdasági szempontból kiemelt státuszú M0 északi szektor ügye – teszik hozzá.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Lázár megkérdőjelezte a jogosságát

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról a napokban, hogy az építési tárca vezetője nemrég a térség polgármestereinek írt levelében megkérdőjelezte a beruházás indokoltságát: „Egyáltalán nem vagyok arról meggyőzve, hogy akkor szolgáljuk legjobban a jövő nemzedék érdekeit, ha itt 2-2 sávos utak beépítését végezzük el” – írta Lázár János.

Nem valós a félelem

Budakalász polgármestere, Göbl Richárd ezért újabb levelet írt Vitályos Eszternek. Felhívta a figyelmet arra, hogy aki ismeri a projektet (alagútban vezetett nyomvonal, alaposan körüljárt környezetvédelmi szem­pontok, erős lakossági támogatás) tudhatja, hogy a miniszter félelme nem valós.

Félreértés vagy véleményváltozás?

Itt vagy egy óriási félre­értésről, vagy a Kormány álláspontjának gyökeres megváltozásáról lehet szó. Csak reméljük, hogy az előbbiről, hiszen a jövő nemzedéknek sem lehet érdeke, hogy a Megyeri híd felől érkező, illetve arra tartó brutális átmenő forgalom a tervezett alagút helyett továbbra is Budakalász és a térség szűk lakóövezetein keresztül dübörögjön.

Vita a hegyvidéki szakaszról

Néhány napja a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács konferenciáján is szóba került az M0 folytatása. Bár a körgyűrű M1 autópálya és a 10. sz. főút közti hegyvidéki szakasza ügyében valóban van vita, az M0 északi szektor (10-11. sz főutak közti szakasz) szükségességét és a hosszas előkészítés során kialakult nyomvonalat senki sem vitatja.

Aláírásokat is gyűjtöttek a kalásziak

Lázár János azt is jelezte, az M0 északi szektor beruházás felülvizsgálat alatt áll. A vizsgálódásra és a tervekhez szükséges 3,999 milliárd forint előteremtésére fél év állt rendelkezésre. Ezalatt az idő alatt a budakalászi 2011 Egyesület aláírásgyűjtést kezdeményezett, aminek eredményét az építési tárca illetékesei és az országgyűlési képviselő megkapták; levelek mentek a döntéshozóknak és a Parlamentben, illetve az országos médiában is előkerült a projekt fontossága.

Mindent megtesznek

Budakalász igyekezett minden tőle telhetőt megtenni. A budakalászi polgármester ismételten kérte, hogy az M0 autóút 10-es főútig történő meghosszabbítását válóban kiemelt beruházásként kezelje a Kormány és ezzel összhangban mielőbb hozzák meg a szükséges döntéseket. Kérte, amennyiben az M0 északi szektort mégsem akarja a kormány megépíteni, úgy annak indokait ismertessék a város és a régió lakosságával – emelte ki a budakalsz.hu írása. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: mindennapos a forgalmi dugó Budakalászon. Fotó: budakalasz.hu