A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a kivitelezési tendert az új vasúti Gubacsi híd építésére, a tervek elkészültek, jöhet az építkezés. Az új híd a régitől 15 méterre készül, az átadása után a mostani hidat autósok és bringások is használhatják majd.

Elhasználódott

Az elmúlt évtizedekben teljesen elhasználódott a Gubacsi híd, a vasúti forgalom lebonyolítására már alig alkalmas, sebességkorlátozást (5 km/h) és súlykorlátozást kellett bevezetni. A következő biztonsági lépés már csak a vasúti forgalom leállítása lehetne, ami óriási veszteség lenne, hiszen a csepeli térségnek ez az egyetlen tehervasúti kapcsolata. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Fontos pont

A jelenleg a két hídszerkezet közül az északin haladó iparvágány a csepeli oldalon szétágazva három telephelyet is kiszolgál, egy nagyon fontos átrakópont alakult itt ki a vasúti, vízi és közúti áruszállítás között.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Forgalmas híd

A Budapestre érkező teherszállítások jelentős hányada érinti a Gubacsi hidat. A Csepeli Szabadkikötő az ország legnagyobb teherforgalmú kikötője, de tehervonatokról teherautóra is sok árut raknak itt át. Ugyancsak ez az iparvágány szolgálja ki a Metrans forgalmas konténerterminálját, illetve a Mol telepét.

Kamionok helyett vonat

A vasúti teherszállítás feltétlenül szükséges az uniós klímacélok és a magyar környezetvédelmi kormányzati tervek eléréséhez is. Egyetlen átlagos tehervonat annyi árut képes elszállítani, mint 60-70 kamion.

Környezetbarát

A vasút az EU üvegházhatásúgáz-kibocsátásának mindössze 0,4 százalékáért felel, miközben a közlekedés a teljes kibocsátás 25 százalékáért. Az Európai Bizottság adatgyűjteménye szerint, ha pénzre számoljuk át a légszennyezés kárait, egy tonna áru ezer kilométerre fuvarozása benzines furgonnal 1720, dízelessel 4860, kamionnal 760, dízelmozdonnyal 680, villanymozdonnyal viszont csak 4 dollárcent, vagyis 12 forint kárt okoz.

Villamosítás

A vasúti teherszállítás zöme Magyarországon is villamos vontatással zajlik, távlatban érdemes lehet az olyan rövidebb szakaszokat is villamosítani, mint a csepeli.

Folyamatosan működni fog

A Gubacsi híd esetében a régi híd megerősítése nem járható út, mert ehhez új pillért kellene építeni a Soroksári-Dunába, de az akadályozná a hajózást. Az előzetes vizsgálatok szerint egy új hidat kell építeni, mégpedig ez nem készülhet a régi helyére, hiszen folyamatosan fenn kell tartani a vasúti forgalmat – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a közösségi oldalán.

Acélhíd

A megtervezett új híd egy alsópályás acél ívhíd lesz a meglévő hídszerkezettől északra 15 méterre 145 méteres nyílással. A két parti nyílás merev tartóbetétes vasbeton gerendahíd, mindkettő 22 méteres lenne.

Megkapják a biciklisek

Közúti forgalomra azonban a régi híd még alkalmas lesz hosszú ideig, a kerékpárút is maradhat a jelenlegi helyén, ezt a hídszerkezetet ezért a vasúti forgalom megszűnése után átadják a Fővárosi Önkormányzatnak kezelésre. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Itt van a Gubacsi híd

Kiemelt kép: Gubacsi híd – Forrás: GoogleEarth