Aláírást gyűjtenek Törökbálinton azért, hogy zajvédő falat építsenek az autópályák mellé, csökkentsék a sztrádán a sebességet és új, csendes burkolattal vonják be az M7-es és az M0-ás városhoz közeli szakaszát. Most petíciót írtak, azt szeretnék, hogy az egész város támogassa a kérést és 11 év után történjen végre valami.

Az autópályákhoz közeli településrészeken egyre nagyobb probléma a zajszennyezés. 10 év alatt 250 ezerrel több autó jár az utakon Budapesten és környékén, ennyi gépjármű érezhető gondokat okoz nem csak az egyre nagyobb dugókkal, de a zajjal is.

Legutóbb Gödön írtak hasonló petíciót az M2-es zajos forgalma miatt, most Törökbálinton telt be a pohár, online aláírásgyűjtést indítottak azért, hogy legyen zajvédő fal az M7-es és az M0-ás bizonyos részeinél.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A petícióban a következőket írják: „Városunk zajszennyezése miatt kerestem meg az önkormányzatot, ahol az illetékesektől megtudtam, hogy 2009 óta hiába minden beadvány, erőfeszítés. A bürokrácia útvesztője elnyel minden próbálkozást” – fogalmaznak a beadványban, majd így folytatják:

„Mi a kemping mögötti részen lakunk. Hétköznap az M0 teherautóforgalma ad elviselhetetlen zajt, az M7-es a hét minden napján egyre nagyobb az agglomeráció forgalma, ami a reggeli és délutáni órákban szemmel látható és amúgy minden érzékszervvel érzékelhető.

Korszerű zajfogó fallal, hangelnyelő csendes burkolattal vagy akár sebesség korlátozással jelentősen csökkenthető lenne városunk zajszennyezettsége” – írják a petícióban.

Hol épül zajvédő fal?

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a zajvédő falak szükségességét, méreteit a forgalom nagysága és várható növekedése alapján határozza meg.

A zajterhelés nagyságát főként a hangforrás közelsége befolyásolja, ugyanis minél közelebb van az út, annál hangosabb is. A zaj konkrét okozója a közlekedő jármű, mely egyszerre három különböző zajforrásként is viselkedik, ezek a jármű motorjának a hangja, a jármű kerekének a talajjal való érintkezése, és a sebesség hatására történő levegővel való érintkezés.

Mivel a zajhatást nem egy jármű okozza, így a zajterhelés nagyban függ a forgalom nagyságától, a forgalom időbeli megoszlásától és az összetételétől is.

Az éjszaka közlekedő nagy mennyiségű teherautó közlekedés sokkal zavaróbb lehet, mint a nappali áltagos gépjárműforgalom, ugyanis a tehergépjárműveknek nagyobb a zajterhelése, ráadásul éjszaka az emberek sokkal érzékenyebben reagálnak a különböző zajokra. További sok érdekességet lehet megtudni a zajvédő falakról ezen a linken.

Zajvédő fal az M3-as kivezetőn

Az év elején írtuk meg, hogy új zajvédő fal épül az M3-as autópálya fővárosi kivezető szakaszán, a 15. kerületi Wesselényi utca és a Szentmihályi út közötti egy kilométeres szakaszon. A projekt keretében mintegy 1 km hosszú, részben átlátszó zajvédőfal épül, továbbá a környező ingatlanokban 200 db nyílászáró cseréjét végzik el.

Kiemelt kép: M0-ás törökbálinti elágazás – Fotó: BPK