A legutóbbi, december 10-i kormányinfón a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Gulyás Gergely bejelentette, hogy a repülőtéri gyorsvasutat koncessziós formában fejlesztik, vagyis egy magáncég fogja felépíteni és hosszú évtizedekig működtetni. Kié lesz a nagy biznisz?

Koncesszióba adja az állam

Eldőlt, hogy a kormány tényleg akarja a ferihegyi gyorsvasutat és azt koncessziós formában fogja megvalósítani. Ez azt jelenti, hogy nem az adófizetők pénzén épül, egy magáncégé a fejlesztés, cserébe viszont a magáncég szedi annak a hasznait, vagyis az állam sok milliárd forint bevételről mond le néhány évtizedig. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

20 perces menetidő

A reptéri gyorsvasút a nyugati pályaudvar és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között épül meg, 26 kilométer hosszan. A tervek szerint hat év alatt fog megépülni a vonatok menetideje pedig 20 perc lesz.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

4 ezer forintos jegy

Azt is tervezik, hogy a vonatok 5-10 perces gyakorisággal indulnak és naponta átlagosan 33 ezer utazóra számítanak. A jelenlegi árakon 4 ezer forintba, tehát 10 euróba kerül majd a jegy egy irányba, ez jóval olcsón lesz, mint a taxi.

Ki lesz a befutó?

Nagy kérdés, hogy ki lesz az a magáncég, akinek egy ekkora biznisz az ölébe hullik. A Telex információi szerint befutó lehet a francia Vinci-csoport, a Budapest Airport társtulajdonosa, amely egy hatalmas építőipari konglomerátum. Biztosan elindul majd a V-Híd, vagyis Mészáros Lőrinc vasútépítő érdekeltsége is valamilyen formában.

Kínaiak és az osztrákok kiestek?

Eddig lehetséges kínai és osztrák indulókról is beszéltek, de a Budapest–Belgrád-vasútvonal bizonyos tapasztalatai után a kínai befutó esélye csökkent, az osztrák vasútiparral pedig elég mély konfliktusai vannak újabban a kormánynak.

Könnyen elérhető reptér

Azt is mondták a hozzáértők a portálnak, hogy a projekt szervesen illeszkedik majd a magyar vasúti hálózatba, annak integráns része lesz a reptéri megálló. A reptérnek is az tenne jót, ha mind a magyar városokból, mind a környező országokból, például erdélyi, felvidéki városokból is sokkal könnyebben elérhető lenne a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.

Hermetikusan záró ajtók

A jegyrendszerről azt beszélik, hogy vélhetően olyan megoldás készül majd, hogy a reptéren építenek egy hermetikusan záró be-, illetve kiléptetőkaput a speciális jegyekre, vagyis, aki Budapestről Szolnokra utazik, annak nem kell megfizetnie azt a kiemelt jegyárat, amit azok fizetnek, akik csak a reptérre utazás miatt ültek fel a vonatra.

Méregdrága taxi

A dolgok jelenlegi állása szerint a reptéri gyorsvasút 2031-2032-ben szállíthat először utasokat, addig marad a méregdrága taxi vagy a reptéri BKV-busz. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu