A Városháza szerint a Fidesz vezetésű főváros 9 évig nem újította fel a Lánchidat, most Karácsony Gergely vezetésével felújítják – írja a Városháza a szerkesztőségünknek küldött közleményben. A Galvani híddal kapcsolatban úgy fogalmaznak, hogy annak megépítése kifejezetten az ingatlanbefektetők, oligarchák és az olimpiai rendezés érdekében kerülhetett az Albertfalvai híd elé.

Új feltételek

Ahogy azt tegnap elsőként megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon a kormány új feltételhez kötötte a Lánchíd felújításához beígért 6 milliárd forintos állami támogatás kifizetését. Mint mondták tudni akarják miért kerül 5 milliárd forinttal többe a híd felújítása most, mint Tarlós István idején. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

21, 26 vagy 34 milliárd forint

A Városháza most 26 milliárdos ajánlatot fogadott el, Tarlós István 34 milliárdos ajánlatot kapott, ezzel szemben a kormány azt állítja, hogy a Tarlós-féle ajánlatban csak a Lánchídra eső rész 21 milliárd volt, erre a Városházának az a mondása, hogy a Tarlós-féle tendert nem lehetett szétszedni és abból kiemelni a hidat, ezért rossz az összehasonlítás.

A kormány adja a szavát

A Városháza pénteki közleményében a Lánchíddal kapcsolatban így fogalmazott: „Tarlós István által indított közbeszerzésen 34 milliárd forintba került volna a Lánchíd felújítása, most 26 milliárdba kerül, Tarlós István 9 év alatt nem újította fel a Lánchidat, mi felújítjuk. Már csak az hiányzik a felújításhoz, hogy a kormány állja a szavát, és átutalja a híd felújítására szánt 6 milliárdot forintot, amit több mint egy évvel ezelőtt nyilvánosan megígért.” – írják a szerkesztőségünknek megküldött közleményben.

Lopakodó olimpiai program

A Városháza a közleményében a Galvani híd építésével kapcsolatban a következőket írják: Fürjes Balázs államtitkár álszent tagadása egyre nyilvánvalóbbá teszi, hogy a kormány jelenleg is a „lopakodó olimpiai program” megvalósításán dolgozik. Az államtitkár tegnap este azt nyilatkozta ugyan, hogy az olimpiarendezés ügye nincs a kormány asztalán, a Fürjes Balázs felügyelte sok százmilliárdos beruházások jó része azonban nem nagyon magyarázható mással, mint az újratöltött olimpiai vágyálommal.

Déli Városkapu projekt

Ebbe a sorba nem csak az atlétikai centrum és a kézilabda csarnok megépítése tartozik, de a Ráckevei-Dunán tervezett evezőspálya, a ma Déli Városkapu projektnek nevezett beruházás és a Galvani híd megépítése is – írják, majd így folytatják:

Oligarchák és ingatlanbefektetők

A Galvani híd megépítése kifejezetten az ingatlanbefektetők, oligarchák és az olimpiai rendezés érdekében kerülhetett az Albertfalvai híd elé. A főváros terveiben világosan az Albertfalvai híd megépítése szerepelt első helyen a Galvani híddal szemben, hiszen az Albertfalvai híd 250.000 dél-budapesti ember közlekedését segítené közvetlenül, a Galvani híd pedig elsősorban a „miniszterelnöki kötélbarátok”, ingatlanbefektetők érdekeit szolgálja – írják a Városháza sajtóközleményében. IDE KAPCSOLÓDIK: Döntsenek már! Vitézy Dávid szerint nagy baj lenne, ha a pesti oldalon nem épülne meg időben a Galvani hídra vezető új körút

Garancsi-lakópark

Kiemelik: „Vajon véletlen lenne, hogy a kormány legfontosabb budapesti beruházásai a Garancsi-lakópark közlekedési beruházásai (Garancsi-villamos és Garancsi-híd)? A főváros eddig egyetlen okból bólintott rá a Galvani hídra, az pedig a belváros forgalomcsillapítása volt. Mint kiderült, ezt a kormány nem a híddal, hanem a dugódíj bevezetésével kívánja elérni, amitől utólag most mégis elhatárolódtak. Akkor mégis mi szól a Galvani híd mellett?” – kérdezik.

Felül kell vizsgálni a terveket

A Városháza közleményében leírják: A fővárosi vezetés célja Csepel és a dél-budapesti kerületek közötti közlekedés segítése, és nem az agglomerációs forgalom keresztülvezetése a városon. A régi, idejétmúlt adatokra épülő terveket felül kell vizsgálni, és csak azt megépíteni, amire a városnak, a budapestieknek szükségük van.

Városi autópályákat akar az államtitkár

A Városháza szerint Fürjes Balázs Budapest és az agglomerációs fejlesztéséért felelős államtitkár mindenáron városi autópályákat szeretne építeni Budapesten. Állítják: „Fürjes Balázs nem válaszol arra a kérdésre, hogy milyen közösségi közlekedéseket finanszíroznának Budapesten, ami tényleg a budapestieknek jó. A főváros elkészítette az Integrált Fejlesztési Programot, hogy bemutassuk, hogyan lehet okosan, felelősen, az élhető Budapest érdekében felhasználni az uniós forrásokat. Várjuk a kormány vállalását, hogy az ebben szereplő projekteket támogatják-e.” – zárják a Városháza közleményét.

Ezek is érdekesek!

Kiemelt kép: A Galvani híd látványterve – Forrás: BKK