Kellemetlen utazási élményben volt része a Napfény Intercity néhány utasának: habár helyjeggyel rendelkeztek, mégis állniuk kellett. Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár a héten arról beszélt, hogy számára kérdése, hogy éli túl az idei nyári szezont a MÁV.

Cegléd után készültek a képek

„Ez kérem egy Napfény INTERCITY vonat belseje valahol Budapest és Szeged között, hétfő délután. A képeket elküldő utasnak egy légkondicionált vagonba szóló helyjegye volt, de az csak az elmélet. A gyakorlatban egy kerékpárszállító vagon sámlijain tudtak utazni” – írta Hadházy Ákos a Facebook oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ide kellett szállnia

Az utas nem tudja, hogy létezett-e légkondis vagon, őket ebbe a kocsiba engedték felszállni, de láthatóan a „rendes” vagyonok is teljesen tele voltak, álló utasokkal is.

Necces a nyár a MÁV-nak

„Pont arról beszélt a napokban Vitézy Dávid, az egyetlen kompetens fideszes államtitkár, hogy a kontár kormány sok-sok elhibázott döntései miatt a MÁV járművei a nyarat sem biztos, hogy kibírják. Mondjuk már nem is államtitkár, Lázár első dolga volt kirúgni őt” – idézte fel a posztban a politikus.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Sokan álltak a vonaton

Kritikus problémák

Ahogy írtunk róla, Vitézy Dávid szerint hiába bővítette az elmúlt tíz évben a járműparkot a kormány uniós pénzekből elektromos meghajtású motorvonatokkal, két területen is kritikus problémák alakultak ki. A fővonali járműpark, az InterCity-k esetében komoly hiányosságokkal küzd, mind mozdonyok, mind pedig vasúti kocsik terén – jelentette ki Vitézy.

Romokban a járműpark

A korábbi közlekedési államtitkár elmondta: ő is tapasztalta már, hogy lerobban egy-egy InterCity járat, IC-kocsik helyett légkondicionáló nélküli gyorsvonati kocsikat tesz a vonatokba a MÁV. „Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” – mondta.

Öreg mozdonyok és motorvonatok

A másik súlyos hiányosságokkal küzdő terület a mellékvonali és a regionális közlekedés, ahol a BZ motorvonatok és az öreg Csörgők, Szergejek vontatta szerelvények közlekednek. Vitézy szerint érthető, hogy az uniós pénzek elakadásával és a költségvetési problémákkal küzdő kormány számára nem prioritás most a járműbeszerzés.

4-5 évet kell várni az új járművekre

Ugyanakkor a rendkívüli kereslet miatt 4-5 évet kell várni az új vasúti járművekre még akkor is, ha a szükséges források biztosítva vannak.

Nehéz lesz már az idei nyár is

„Ha tehát most nem indítjuk el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járműveink. Jelenleg viszont számomra még az is kérdéses, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV távolsági járműflottája, nem, hogy a következő 3-4, vagy akár 5 évet” – nyilatkozta a korábbi közlekedési államtitkár a Növekedésnek

Vasúti alagút a Duna alá

A kormány korábban kidolgozott egy 15-20 éves távlatú stratégiát, amely így járműbeszerzést, pályafelújítást, új vágányok és pályaszakaszok kiépítését és új állomások, megállóhelyek létrehozását is tartalmazza. Ebbe beletartozik egy Duna alá tervezett vasúti alagút is, és a Déli Körvasút ötlete is, ám az utóbbi megvalósítása voltaképpen áll, Vitézy szerint „vasútellenes csoportok”, a Fővárosi önkormányzat, és néhány budapesti lakóközösség miatt.

Kiemelt kép: Tömeg a vonaton – Forrás: Facebook