A miniszter lényegében a Budapest és a vidék közti ellentétre építette fel politikai hitvallását. Noha korábban Fürjes Balázs nagy szavakkal tett hitet pár éve a projekt mellett, a valóság teljesen más mutat.
Valami stimmel
Összeegyeztethetetlen a közlekedésért felelős miniszter korábbi kijelentéseivel, ami a Nyugati pályaudvarral történik – jelentette ki a főpolgármester kabinetfőnöke az RTL híradójának. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Fürjes Balázs nagyon szerette volna ezt az álmot megvalósítani
A csatorna azt követően kereste meg Balogh Samut, hogy kiderült, a kormány lefújta a pályaudvar és teljes környezete átépítését. „Azért vagyunk most itt, mert van egy álmunk és meg szeretnénk ezt az álmot valósítani.” Alig több mint egy éve ezekkel a szavakkal vezette fel Fürjes Balázs a kormány nagyívű terveit a Nyugati pályaudvar és környékének átépítésével kapcsolatban.
Hirdetés
Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!
Azt ígérte, rá se fogunk ismerni a környékre
A fideszes politikus akkor még a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelt. 12 év múlva abban bízom, ha itt találkozunk, egyezzünk is meg ebben, akkor rá sem fogunk ismerni a Nyugati pályaudvarra, és az egész térségre itt a pályaudvar körül – mondta akkor.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Aztán jött Lázár János
Két nappal ezelőtt kiderült, hogy a kormány neki sem kezd az átalakításnak, ugyanis a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium úgy döntött, hogy nem valósul meg semmi sem a nagyívű fejlesztésekből. Az aggódók ugyanis már a miniszter egy debreceni beszédéből nyerhettek maguknak igazolást.
Azt mondta, jó lesz a fővárosiaknak
„Számomra a vidék az első. És most a vidék jön az én politikai, miniszteri munkám során” – jelentette ki a tárcavezető. Hozzátette, „szabályos sikítozás zajlik, mi lesz szegény budapestiekkel akkor, hogyha Lázár János felel a közlekedésért. Nagyon jó lesz nekik. Azt tudom mondani.”
Nem csak a fővárosiak járnak rosszul
Azonban a főváros szerint ez a mondat összeegyeztethetetlen a Nyugati pályaudvarral kapcsolatos döntéssel. „Ezzel rosszul járnak nemcsak a budapestiek ráadásul, hanem azok az agglomerációban élő emberek, akik nap mint nap ingáznak a Nyugati pályaudvarra” – magyarázta Balogh Samu.
Kommunikációs panelekkel indokol a kormány
A kabinetfőnök úgy látja, inkább politikai, mint sem szakmai döntés született. A minisztérium azonban a csatorna érdeklődésére felmondta a kötelező kommunikációs sorvezetőt miszerint az úgynevezett „szankciós politika” és a rezsicsökkentés megvédése miatt nem valósul meg a beruházás.
Állítják, nem tesznek különbséget
Hogy mi lesz a többi, Budapest közlekedését érintő többi állami fejlesztéssel, egyelőre nem lehet pontosan tudni. A kormány azt közölte az RTL-el, hogy nem számít a fejlesztések esetében, hogy azok vidékiek vagy fővárosaik, egy a lényeg: gazdaságélénkítő hatásuk legyen.
Más fejlesztéseket is lehúznak
A Népszava egy korábbi cikkében azt írta, a spórolás legnagyobb vesztese Budapest lesz, sorra állították le a projekteket legyen szó iskola, híd vagy éppen szakrendelő felújításról, a csepeli Gubacsi-híd rekonstrukciójáról vagy akár a fideszes vezetésű kerületeket érintő budapesti csatorna- és szennyvíztisztító fejlesztésről.
Pedig Lázár Jánosnak is voltak tervei
A beszámoló emlékeztet, a Nyugati pályaudvar és környezetének megújítása korábban teljességgel bírta az Orbán-kormány támogatását. Sőt maga Lázár János is különféle álmokat szőtt a pályaudvar mögötti területre. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
A csatorna összeállítása itt tekinthető meg
(Kiemelt kép: MTI/Czeglédi Zsolt.)