Karbantartási munkák miatt leáll a zugligeti libegő. A függővasutat 1970-ben építették, soha nem történt még baleset a vonalon, ezért Budapest legbiztonságosabb közlekedési eszközeként tartják számon.
Leáll a zugligeti libegő
Május 2-tól nem jár a zugligeti libegő Budapesten – közölte szerda reggel a Facebookon a BKV Zrt. A libegő karbantartási munkálatok miatt nem lesz használható. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Pünkösdkor már használható lesz
Várhatóan június 3-ig nem közlekedik, szóval a tervek szerint az első nyári hétvégén – ami a pünkösd miatt egy háromnapos hétvége lesz – már használhatják a kirándulók.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
1970-ben adták át
A Zugligeti Libegőt 1970. augusztus 20-án adták át. A függővasút építését német példa alapján ifj. Hantos István tervezte meg, de kivitelezését a II. világháború meghiúsította. Ahhoz, hogy a János-hegyre a zugligeti villamostól vagy a fogaskerekűtől a hosszú, legalább másfél órás séta helyett néhány perc alatt feljuthassanak az erdei csendre vágyó turisták, a kábelvasút bizonyult a legkézenfekvőbb megoldásnak.
Többféle terv készült
Erről végül 1967-ben a főváros 12. kerületi tanácsa hozott határozatot. Többféle terv is készült: nemcsak a végállomások kijelölésében, de például a függőszékek, esetleg kabinok kialakításában is komoly viták voltak. A végleges tervek az Út-, Vasúttervező Vállalat (UVATERV) koncepciója szerint valósultak meg.
Ausztriából hozták a köteleket
Az építkezést 1969. március 24-én kezdték. A speciális drótkötelet és a függőszékeket Ausztriából szerezték be, de amit lehetett, Magyarországon állítottak elő. Az építkezés fővállalkozója az Országos Bányagépgyártó Vállalat volt, és a Tatabányai Szénbányászati Vállalat gyártotta az acéloszlopokat.
Ötletpályázatot írtak ki
A János-hegyi kötélpálya névadására ötletpályázatot írtak ki, ami már önmagában is segített a libegő népszerűsítésben. Az eredeti listát átnézve egészen hajmeresztő neveket is találunk: Hegyi-kopter, Űrbusz, Jánoshegyi Zümmögő vagy Huza-vona lett a libegő neve. Valójában a nyertes a Lebegő név lett, ebből alkották meg a libegőt.
Budapest legbiztonságosabb közlekedési eszköze
A Zugligeti Libegő szerkezetét rendszeresen felülvizsgálják: szükség esetén kicserélik a csapágyakat és a görgőket, vagy rövidítenek a megnyúlt kötélen. A kötelet mozgató villanymotor mellett tartalék erőforrás is rendelkezésre áll, hogy áramszünet esetén ne álljon le a pálya. Baleset még nem történt a libegőn, ezért elmondhatjuk, hogy a libegő Budapest legbiztonságosabb közlekedési eszköze.
Fejlődik a környék
A libegő János-hegyi végállomásának környéke folyamatosan szépül: pihenőpark létesült mobil pavilonokkal, valamint az egykori János-hegyi vendéglő volt teraszrészén kilátópontot alakítottak ki, amely kerekesszékkel is megközelíthető.
Jegyárak
A BKV honlapja szerint idén az egyirányú felnőttjegy 1200, a gyerekjegy 600 forint, a menettérti jegyek 1600 és 800 forintba kerülnek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ez a csodálatos látkép tárul elénk a libegőről
Kiemelt kép: zugligeti libegő – Forrás: bkk.hu