A főpolgármester tett ki a Facebookra, hogy a Lánc elkészült a Lánchíd legújabb oroszlánja. Az új alkotás azonban nem akármilyen anyagból áll össze: Legoból rakták össze.

Több tonnás a műanyag oroszlán

Karácsony Gergely bejegyzésében azt írja: „Meglepő élmény volt, hogy a 850.000 darabból készült 2.8 tonnás oroszlán mennyire hasonlít a valódiakra. Csak ha közel megy hozzájuk az ember, akkor tűnik fel, hogy valami nem stimmel.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Majdnem olyan, mint az igazi

Forrás: Facebook

Kettő oroszlán már a helyén

Mint ahogy arról a BudaPestkörnyeke.hu is beszámolt, visszakerültek helyükre a Lánchíd budai hídfőjét díszítő oroszlánszobrok. Az oroszlánokat három mészkőtömbből faragták ki, a felújításhoz ezeket először szétfűrészelték, és így emelték le őket a hídfőről, most ugyanígy, három darabban kerültek vissza a helyükre.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Új fogakat kaptak az oroszlánok

A kőszobrok egy évig tartó restaurálásáról azt mondta, végrehajtottak rajtuk “egy teljes szépészeti kezelést”, a restaurátorok eltávolították a szennyeződéseket, visszaépítették rájuk a hiányzó részeket; “megkapták a dentálhigiénés kezelést”, hogy újra látszódjon, van nyelvük, és visszaépítették az elkopott fogaikat is.

A Duna alatt is festették a hidat

A Duna vízszintje alatt 14 méterrel festették a Lánchidat, a vízszint felett pedig több mint 23 méter magasan készültek el a koronasaruk festésével. 4400 négyzetméternyi kőfelület a helyszínen újul meg Magyarország legnagyobb történelmi jelentőségű hídján. A 23 milliárdos munkát elnyerő A-Híd Zrt. korábban közzétett egy videót, ahol a leglátványosabb munkák nézhetők meg. Most már mindenki láthatja, hogy a Duna vízszintje alá is be lehet menni, sőt van is mit festeni. 

Itt a látványos videó

Kitakarítják a Duna medrét is

Ezen kívül mindkét oldalon restaurálják az aluljárókat, kiszélesítik Budán és Pesten is a lépcsőket, a pesti oldalon pedig az északi és a déli járda között új zebra létesül. A lehorgonyzókamrákat szigetelik, a Duna medrét kitakarítják. Elbontják és felújítják a korlátokat is, a láncok pedig új festést kapnak. A régi izzókat ledes izzókra cserélik, így takarékosabb lesz a díszkivilágítás. Ezt láttad? Egy 100 kilós légibombát hatástalanítottak a Lánchídnál, találtak még mást is a tűzszerészek

Pocsék állapotban volt

Nagy szükség volt a felújításra, mert az utoljára 33 éve felújított híd állapota nagyon leromlott, a rozsda sok helyen teljesen átmarta a fémelemeket. 2020 januárban súlykorlátozást kellett bevezetni a hídon, ezután azóta 5 tonnánál nehezebb járművek nem haladhattak át rajta, a tömegközlekedési eszközökön kívül.

Itt tart a híd felújítása

Már nyár közepére – kevesebb mint egy évvel az építési munkálatok megkezdése után – megújult a híd teljes pályaszerkezete, a szigetelés és az azt védő aszfaltréteg is a helyén van. Hozzátette: az, hogy a kőoroszlánok is a helyükre kerültek, azt mutatja, nem lesznek már olyan, nagyobb volumenű munkák, amelyek a restaurált szobrokat veszélyeztetnék.

Decemberben jöhetnek az autósok

A vállalt határidőre, december közepére vissza fogják tudni engedni a gépjárműforgalmat a hídra. Decemberben a felújítás még nem ér véget, az nagyjából jövő nyár végére, őszre fog befejeződni -, céldátumként Budapest születésnapját, november 17-ét megjelölve.

2023. augusztus 20-ra lesz kész

Már a 2012-es hídjelentés is azt tartalmazta, hogy azonnal meg kell kezdeni a felújítást, az azonban egyre csak húzódott, a finanszírozása pedig a kormány és az ellenzéki vezetésű főváros politikai konfliktusainak középpontjába került. A tenderen győztes cég 2023 augusztusára ígéri a munkálatok végét, és 18,8 milliárd forintos költséggel számol.  A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Karácsony Gergely Facebook-oldala