Tegnap elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a BKK szakértői által összeállított Közlekedésbiztonsági stratégiát. Hamarosan megkezdődhet a részletes cselekvési terv megvalósítása. A cél az, hogy nullára csökkenjen a közúti balesetekből adódó halálesetek száma.
Rengetegen haltak meg közlekedési balesetben az elmúlt 10 évben a fővárosban
Budapesten közel 500 fő hunyt el az utakon az elmúlt egy évtized során. Tény, hogy hazánk fővárosában veszélyesebb útra kelni, mint más hasonló nagyvárosokban. Az arányokat tekintve Budapesten ötször annyian szenvednek végzetes balesetet a közlekedés során, mint Bécsben. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Stratégiát alkottak a biztonság növelése érdekében
A BKK a fenti okokból kifolyólag elkészítette Budapest Közlekedésbiztonsági stratégiját. Az EU irányelveinek megfelelően a cél rövidtávon az, hogy 2030-ig megfeleződjön a közúti közlekedés során bekövetkező halálos balesetek száma. 2050-re ezt a számot nullára kellene redukálni.
A BKK vezérigazgatója már korábban kiállt a cél mellett
„Az elmúlt tíz esztendőben az áldozatok több mint fele a legvédtelenebb úthasználók közül került ki, és a sérüléssel járó esetek kilencven százalékát járművezetők okozták. A BKK és a Fővárosi Önkormányzat vezetése konkrét lépéseket tesz a közlekedés veszélyeinek csökkentéséért és a Vision Zero megvalósításáért, hiszen az egyetlen elfogadható szám a halálos kimenetelű közúti események tekintetében a nulla” – mondta el videóüzenetében dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója még május 11-én, a közlekedési kultúra napján.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A videóüzenet
Fontos intézkedéseket tartalmaz a stratégia
A szerdán elfogadott Közlekedésbiztonsági stratégia egyik legfőbb eleme, hogy 300 eszközből álló, folyamatosan működő sebességmérő hálózat fog kiépülni a fővárosban. Ezek a készülékek éjszakai is fognak működni, nem csak nappal. Az intézkedéstől azt remélik, így kevesebb lesz a gyorshajtó.
Csökkenő sebességhatárok
Csökkenteni fogják a sebességhatárokat a belvárosban. Kétszer annyi lesz a 30-as zóna vagy lakó-pihenő övezet. Utóbbiak esetében a legnagyobb megengedett sebesség 20 km/h.
További fontos intézkedések
Cél, hogy megvalósuljon a gyalogátkelő-megújítási program. A tervek szerint a megosztott rollerek Budapesten digitális sebességkorlátozással üzemelhetnének. Ez azt jelenti, hogy nem lehetne velük 25 km/h-nál gyorsabban haladni sehol.
A Közlekedésbiztonsági stratégiáról készült egy videó is
Egyeztetés előzte meg a stratégia megalkotását
A BKK közleményében hangsúlyozza, hogy a Közlekedésbiztonsági stratégia véglegesítését megelőzően komoly előkészítő munka történt. A Budapesti Közlekedési Központ egyeztetett az autóval valamint kerékpárral közlekedők érdekképviseleti szervezetivel. Ezen felül meghallgatták az urbanisztikával foglalkozó civil szervezetek véleményét is.
Társadalmi egyeztetés is történt
A BKK 2022 decemberében kezdeményezett társadalmi egyeztetést a főváros közlekedésbiztonságáról. Februárban a társaság honlapján már elérhető volt a stratégia teljes szövege, ezt bárki véleményezhette. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció