Mindenki számára izgalmas pillanat, amikor a weboldala sok munka, még több egyeztetés és pontosítás után végre elkészül. Azonban nem árt tisztában lennünk azzal, hogy egy weboldalnak is szüksége van időnként egy kis törődésre, és bizony elérkezik az idő, amikor korszerűsítenünk kell.
Honnan tudjuk, hogy eljött ennek az ideje? Jó hírünk van: itt összegyűjtöttünk pár olyan tényezőt, ami erre utalhat.
Reszponzivitás
A reszponzivitás azt jelenti, hogy a weboldalunk tartalma minden eszközön ugyanolyan jól jelenik meg. Vagyis nem lóg ki a képernyőből sem a kép, sem a szöveges tartalom. A webfejlesztők számára ma már egyértelmű, hogy egy jól felépített weboldal esetében ez egy alapvető elvárás, azonban ha az oldalunkat régebben készítették, akkor előfordulhat, hogy nem reszponzív.
A Webgrow Digital Agency-től megtudtuk azt is, hogy mi minden múlik a reszponzivitáson. Többek között ennek a tényezőnek nagy a szerepe abban is, hogy a weboldalunk hol helyezkedik el a Google találati listáján. Gyorsabbá is fog válni az oldal betöltődése, aminek a felhasználói elégedettség lesz az eredménye. A képek is minden képernyőméreten megfelelően töltődnek majd be, aminek még a vásárlások számában is lehet jelentősége.
Divatjamúlt kiegészítők
A webfejlesztés egy rohamosan fejlődő terület, így ami pár éve még jó megoldás volt, ma már korántsem számíthat annak. Ilyenek például a flash alapú webhelyek és a Java-bővítmények.
Ezeknek a használata azzal jár, hogy az oldalunkra látogatók csak bizonyos programok telepítése után tudják megtekinteni a website-ot – aminek valljuk meg, még a gondolata is borzasztó ma már.
Visszafordulási arány
A visszafordulási arány egy mérőszám, ami nem mellesleg a weboldalunkkal kapcsolatos legfontosabb ilyen statisztikai szám. Azt mutatja meg, hogy az oldalunkra érkező látogatók milyen arányban hagyják el azt anélkül, hogy tovább kattintottak vagy böngésztek volna.
Hogy mi számít jó aránynak, az nagyban függ a weboldal típusától is, így ennek vizsgálatához mindenképpen érdemes szakértő segítséget kérni egy online marketingügynökségtől.
Jó tartalom
Ha minden szuperül működik, és a technikai feltételek adottak, akkor már “csak” a jó tartalomra lesz szükségünk, hiszen enélkül mit sem ér az egész weboldal. A tartalmunk legyen a lehető legaktuálisabb – például ne feledkezzünk meg a kapcsolati adatok frissítéséről, ha szükséges. Emellett pedig az sem árt, ha érdekes és színes. Nagyon jó eszközt jelent ehhez egy blog indítása.
Weboldal, mint a legfontosabb marketingeszköz
Fontos nagy hangsúlyt fektetni a weboldalra, hiszen tükrözi a vállalkozásunkat. Olyan, mint a kirakat: először ezzel találkozik a hozzánk látogató, így a weboldal teszi meg az első benyomást. Ahogyan változik, fejlődik a cégünk az évek során, úgy kell vele változnia és fejlődnie a weboldalnak is.
Ezt a néhány tényezőt alaposan megvizsgálva már könnyedén el fogjuk tudni dönteni a cégünk weboldaláról, hogy szüksége van-e már egy kis ráncfelvarrásra. Ha igen, ne habozzunk, vágjunk bele minél előbb!
Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a webgrow.hu oldalt működtető cég.