Egy repedt kijelző vagy lemerült akkumulátor nemcsak bosszantó, hanem komoly munkafolyamatokat is megakaszthat. A modern üzleti környezetben a mobileszközök már nem pusztán kiegészítők – nélkülük szinte megbénul a kommunikáció. 

Túl a javítási számlán 

Érdekes megfigyelni, hogy míg a cégautók rendszeres szervizét alaposan megtervezik, a telefonokra csak akkor gondolnak, amikor már nem működnek. Mire észbe kapunk, már ott állunk egy csomó elérhetetlen kontakttal és félbeszakadt projekttel. 

Egy értékesítőnél a telefon kiesése nemcsak kellemetlenség, hanem közvetlen bevételkiesés is lehet. Meghiúsult tárgyalások, elveszett megrendelések – mind olyan veszteség, amit nehéz számszerűsíteni, mégis valóságos. 

A szakmai tapasztalatok azt mutatják, hogy a javítás egy erre szakosodott Samsung szerviz, például a Repairhub mobiltelefon, tablet szerviz segítségével gyakran jóval gyorsabb megoldást kínál, mint a hivatalos csatornák. 

Miért halogatunk a végsőkig? 

A telefonok állapotromlása általában nem hirtelen történik. A készülék lassul, az akku egyre hamarabb lemerül, majd egyszer csak használhatatlanná válik. A jelek ott vannak, csak nem vesszük figyelembe őket. 

A probléma halogatása aztán váratlan pillanatokban üt vissza. Képzeljük el, ahogy egy fontos prezentáció közben adja fel a szolgálatot a telefon. Ilyenkor már késő azon gondolkodni, hogy korábban kellett volna foglalkozni a problémával. 

Az adatbiztonság kérdése szintén kritikus. A régi, nem frissített készülékek könnyebben feltörhetők, ami céges adatok kiszivárgásához vezethet. Vajon felmértük már ennek kockázatát? 

Hatékonyabb eszközkezelés a gyakorlatban 

Néhány előrelátó vállalkozás már kidolgozott valamiféle rendszert erre. Nyilvántartják az eszközöket, figyelik az elöregedő telefonokat, és gondoskodnak a megfelelő cserékről, mielőtt baj lenne. 

A kritikus pozíciókban dolgozók esetében mindenképp indokolt a tartalékeszközök biztosítása. Egy vezető vagy kulcsértékesítő kieső telefonja olyan veszteséget okozhat, ami messze meghaladja egy tartalék készülék árát. 

Az eszközkezelési protokoll kialakítása nem bonyolult, mégis sok fejfájástól kímélhet meg. Ki jelenti a hibát? Ki dönt a javításról? Ki kap átmeneti eszközt? Egyszerű kérdések, de választ kell rájuk adni. 

Eltérő cégméret, eltérő problémák 

A kisebb cégek talán még nehezebb helyzetben vannak. Míg egy nagyvállalat könnyedén pótolja az eszközöket, addig egy néhány fős csapatnál akár a működést is megbéníthatja egy-két telefon kiesése. 

Meglepő, hogy a vezetők gyakran jobban aggódnak a telefonjuk, mint a cégautójuk miatt. Ennek egyszerű oka, hogy a telefon pótlása nemcsak az eszköz fizikai cseréjét jelenti, hanem az adatok, beállítások, alkalmazások helyreállítását is. 

Jó hír tehát, hogy a telefonflotta kezelése nem igényel komoly beruházást, inkább előrelátást és rendszerszintű gondolkodást. A megtérülés viszont jelentős lehet kevesebb leállás, gördülékenyebb kommunikáció, kiszámíthatóbb költségek formájában. 


Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a repairhub.hu oldalt működtető cég.