Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, és a Wizz Air járatait érinti.

Sok légitársaság érintett

A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít. Több légitársaság áttért az utasfelvétel manuális elvégzésére. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Legyenek résen az utasok

A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy a további torlódások elkerülés érdekében kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe, illetve folyamatosan figyeljék a járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon.

Baj van a Wizz Airnél is

Nem sokkal ezelőtt közleményt adott ki több légitársaság is. A Wizz Air ezt írta: „A Wizz Air, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találta magát szemben nemzetközi informatikai partnere rendszerének leállását követően. Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Hibák sorozata

A világ számos repülőterén műszaki hibák sorozata zavarta meg pénteken a légitársaságok, bankok és a londoni tőzsde szolgáltatásait, vagy egyes tévétársaságok adását. A hibák szokatlanul széleskörű sorozata az Egyesült Államoktól Ázsiáig terjedt, miután a Microsoft az online szolgáltatásainak meghibásodásáról számolt be.

Jelentős fennakadások

A Microsoft rendszerleállása nemrég több európai repülőteret érintett, ami jelentős fennakadásokat okozott. A leállás érintette a Microsoft 365 szolgáltatások, például az Outlook, a Teams és más felhőalapú alkalmazások elérhetőségét, amelyeket széles körben használnak a repülőterek.

A baj nem jár egyedül

Több médiavállalat, technológiai cég és iskola és egyetem is beszámolt róla, hogy a személyi számítógépek bekapcsolása után a felhasználók a Windows 10 kék halál képernyőjével találták szembe magukat. Eleinte úgy tűnt, hogy a Microsoftnál van a hiba, mert a cégnél csütörtök éjjel történt egy leállás, amikor több amerikai légitársaságnál jelentkeztek informatikai problémák a cég Azure felhőszolgáltatásában tapasztalt hiba miatt, de azt néhány órával később javították. A péntek reggeli globális kimaradásoknál is jelezte a Microsoft, hogy vizsgálja, mi történt.

Ez a hiba oka

Ezúttal azonban úgy tűnik, nem náluk, hanem a CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cégnél történt hiba. A cégnél kiadtak egy hibás frissítést, amely több ezer windowsos pécét és szervert bénított meg. A cég Falcon Sensor nevű termékével kapcsolatos hiba miatt az érintett gépek lefagynak, és a kék halál után nem tudnak megfelelően újraindulni. A világ legnagyobb utasszámával dolgozó légitársasága, az American Airlines is megerősítette, hogy a Crowdstrike-nál jelentkező hiba miatt álltak le a járatai. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Budapest Airport – Fotó: BPK