Egyre kevesebb a járművezető a BKV Zrt.-nél, ezért a fővárosi közlekedési társaság kiemelten kezeli a toborzást.
Csökken a létszám
A folyamatosan csökkenő járművezetői létszám elvezethet oda, hogy már „nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk” ezt megállítani, illetve visszafordítani – mondta Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes szerdán Budapesten újságíróknak arról, hogy a BKV Zrt. intenzív toborzást folytat. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kellene ember
Jelezte: a 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, a város több pontján is szükség lesz rá, például az 50-es és 56-os villamos vonalán nyáron kezdődő felújítások miatt. Emellett az új trolibuszok érkezésével a trolibuszágazat teljesítménye várhatóan mintegy 13 százalékkal növekszik, így a létszámigény is nő – fűzte hozzá.
Elöregedő szakma
Világszerte elöregedő szakma a járművezetői, a BKV-nál az 51 éves átlagéletkorú vezetői csapat megtartása és fejlesztése szükséges – szögezte le Szedlmajer László. Közölte: a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetői létszám pedig 280. Csaknem száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók – jegyezte meg.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A nők aránya
Megemlítette azt is, hogy a női vezetők aránya 3 százalék az autóbusz- és 8 százalék a trolibuszágazatban, noha a korszerűsített járművek esetében ez a munka nők által is jól végezhető, erről szeretnék meggyőzni az érdeklődőket.
Folyamatos toborzás
A toborzás és képzés folyamatos, az idei bérfejlesztés 16 százalék, a dolgozók megtartását segíti a munkakörülmények javítása is, továbbá a létszámproblémák enyhítését szolgálja a nyugdíjasok továbbfoglalkoztatása – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.
Hosszú távú lehetőség
Kiemelte: hosszú távú munkalehetőséget ajánlanak, lakóhelyközeli munkavégzést, a gyakorlati idő elismerését, cafeteriát, ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is, valamint munkásszállót.
Bruttó 850 ezer
„Jelenleg 60-70 főt azonnali kezdéssel tudnánk foglalkoztatni, de akár százat is” – hangsúlyozta Szedlmajer László. Elmondta, hogy összetett bérezési rendszer van a vállalatnál, a minimális alapóradíj 2400 forint, a havi átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint, de akár 850 ezer forint fölött is lehet. Utóbbi nem kiugró, a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres – jelezte Szedlmajer László. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ez is érdekelhet:
Kiemelt kép: Illusztráció