Néhány hónapon belül elkezdődik a 11-es főút szentendrei szakaszának rekonstrukciója. Az építkezés 15 hónapja során jelentős forgalmi változások lesznek a városban, még az is elképzelhető, hogy átmenetileg ismét megnyitják a Duna korzót az autósok előtt.
Indul a 11-es út felújítása
Legkorábban 2022 tavaszán kezdődhet el a 11-es főút szentendrei szakaszának rekonstrukciója, és várhatóan tizenöt hónapig tart majd. Az önkormányzat a szakértőkkel és civilekkel közösen egy javaslatcsomagot állított össze a felújításhoz. Ezek többségét a Magyar Közút a kiviteli tervekbe beépíti. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Nem csak aszfaltozásról szól a munka
A rekonstrukció jóval több lesz, mint egy útburkolat-felújítás és csapadékvíz-elvezetés megoldása. A burkolatfelújításon és a zártrendszerű csapadékvíz-elvezetésen kívül a tervekbe ugyanis több, a biztonságos közlekedést és a gyorsabb áthaladást szolgáló elem épült be az egyeztetések során – írják Szentendre hivatalos oldalán.
Hirdetés
Szélesebb sávok
A jelenleg több helyen 2,75 méterre leszűkített belső sávszélesség mindenhol minimum 3,00 méter széles lesz. Akadálymentesítik az út- és járdacsatlakozásokat, a csatlakozó szakaszokon felújítják a járdát, az útszegélyeket egységes magasságra emelik. Ezt olvastad? Valami nagyon gusztustalan dolog ömlött Szentendrénél a Dunába (Videó)
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Minden zebránál lesz lámpa
Minden gyalogosátkelő jelzőlámpát kap, a jelzőlámpák nyomógombjait gyerekek és mozgássérültek számára is elérhető magasságban helyezik el. Ahol van erre hely, ott a buszmegálló kiálló sávját meghosszabbítják. A Magyar Közút számos olyan műszaki megoldást épített be a tervekbe, amelyek biztonságosabbá teszik a kerékpáros közlekedést, de az autósforgalmat nem akadályozzák.
Zöldhullámot kapnak az autósok
A tervezett átalakítások megvalósulása és a forgalomirányítási rendszer korszerűsítése lehetővé teszi majd, hogy a jelenleginél rövidebb idő alatt haladjon át az autósforgalom a városon. Ebben kulcsszerepe lesz a forgalomirányítási rendszer megújításának. Ezt a forgalomérzékelőkre épülő szoftveres rendszert nevezik zöldhullámnak.
11-es út Szentendrén

Gyors átjutás a városon
Azzal, hogy a korábban lámpa nélküli gyalogosátkelőknél is közlekedési lámpát építenek ki, az autósforgalom összehangoltan irányíthatóvá válik ezeken a szakaszokon. A detektoros forgalomfigyelés alapján a szoftverek automatikusan váltanak, és a forgalomhoz igazítják az egyes közlekedési lámpák jelzéseinek időtartamát, azt a célt szem előtt tartva, hogy a lehető leghosszabb ideig lehessen zöld jelzés. A szoftverek beállításában a Magyar Közút felhasználja az önkormányzat megrendelésére készült forgalommodellezési adatokat. A burkolatfelújítás során a járműérzékelőket is újakra cserélik.
Veszélyes balra kanyarodás
A 11-es út szentendrei szakaszán a legtöbb balesetet a balra kanyarodás okozza, az amúgy is túlterhelt szakaszon a forgalomfeltorlódásnak is gyakran ez az oka. A rendőrségi szakértők és a tervezők egybehangzó álláspontja szerint mindenhol meg kell szüntetni a lámpa nélküli balra kanyarodás lehetőségét. Ez több balra kanyarodási lehetőséget is érint, melyek forgalomtechnikai megoldása jelenleg még egyeztetés alatt áll. Ezekről az önkormányzat a forgalomtechnikai vizsgálat, és a csomópontok, balra kanyarodási lehetőségek környékén lévő utcák lehetséges forgalmi rendjének elemzését követően foglal állást. Ide kapcsolódik: Durva videó! Halomra gázolta egy autó a gyalogosokat Szentendrén (18+)
Baleset a 11-es úton Szentendrén

Nincs pénz mindenre
Az egyeztetések során visszatérő téma volt a kerékpáros és az autós közlekedés konfliktusmentes megoldásának kérdése. Döntően mindenki egyetértett abban, hogy a külön kerékpáros sáv lenne a legjobb megoldás, de ennek kialakítására a 11-es városi szakaszán sok ponton nincs elég hely, illetve ehhez jelenleg nincs elég forrás.
Gondoltak a bringásokra is
A korlátokat tudomásul véve a tervezésben résztvevők olyan megoldások kialakítására törekedtek, amelyek segítik és biztonságosabbá teszik a kerékpáros közlekedést, de az autós forgalmat sem akadályozzák. A kerékpárosok közlekedését segíti majd például az, hogy a Budakalászi jobbra kanyarodó sáv átépítése során jelzőlámpás áthaladást biztosítanak a kerékpárosoknak, és a kritikus pontokon útburkolati jelekkel vagy rázófelfestéssel hívják fel a figyelmet a kerékpárosokra. Több helyen felállási felületet alakítanak ki, amivel az indirekt balra kanyarodás válik lehetővé a kerékpárosok számára.
Közműhálózatot is cserélhetnek
A 11-es rekonstrukciójával összehangoltan több közműszolgáltató tervezi a saját hálózatának felújítását is, így a Duna Menti Regionális Vízmű a 11-es alatt húzódó ivóvízhálózat korszerűsítésére készül, de az útrekonstrukcióval párhuzamosan az ELMŰ és a hírközlési szolgáltatók is felülvizsgálják a hálózatuk állapotát, így nem kell az új aszfaltot majd pár hónap után itt-ott feltörni.
Autósok a Duna korzón
A Magyar Közút tájékoztatása alapján a legkorábban 2022 tavaszán elkezdődő útfelújítás mintegy 15 hónapig tart majd. A kivitelezés idejére érvényes pontos forgalomirányítási tervet a kivitelező dolgozza ki, a lakosságot ez alapján tájékoztatják. A Magyar Közút a kivitelezés során folyamatosan biztosítani kívánja a legalább 2+1 forgalmi sáv használatát, az önkormányzat pedig megvizsgálja a forgalomterelésre az egyes szakaszokon rendelkezésre álló lehetőségeket, például a Duna korzó ideiglenes megnyitását. Ezekről a nyitott kérdésekről az érintettek az egyeztetést tovább folytatják. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Duna korzó Szentendrén – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu