A budapestieknek a kórházi fejlesztések, a tömegközlekedés modernizálása és a lakóingatlanos fejlesztések a legfontosabbak – derül ki a Portfolio.hu 1000 fős reprezentatív felméréséből. Az is látszik a kutatásból, hogy a megkérdezettek többsége elutasítja a nagykörúti bringasávokat és a dugódíjat.
Legfontosabb fejlesztendő területek
A járvány aktuális helyzete is bizonyára szerepet játszott benne, hogy a kórházi, tömegközlekedési és lakóingatlanos fejlesztéseket tartják a három legfontosabbnak a budapestiek az előttünk álló időszakban. A negyedik és ötödik helyen a minőségi zöldfelületek, közparkok létesítését, illetve az út- és hídépítést jelölték meg.
Sokan támogatják a HÉV-ek modernizálását
A közlekedés témakörön belül egyértelműen a legnagyobb társadalmi támogatottsága annak a projektnek van, amely a 44 éves átlagéletkorú HÉV járműpark lecserélését célozza új, légkondicionált, alacsony padlós kocsikra.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
54 új HÉV-kocsi érkezhet
Ahogy az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon a HÉV-ek közbeszerzésére éppen a minap írta ki a Budapest Fejlesztési Központ a pályázatot. Összesen akár 54 új, korszerű kocsi is érkezhet a következő években.
A fonódó villamost is várják
A Dél-Buda irányába tartó fonódó villamos projektje szintén a legnagyobb társadalmi támogatottságú fejlesztések között szerepel.
Ne tiltsanak és kényszerítsenek
A forgalomcsillapítás kapcsán a budapestiek egyértelműen elutasítják a tiltó és kényszerítő eszközöket, ezzel szemben a közösségi közlekedés és az alternatív forgalmi megoldások fejlesztését sokan támogatják.
Kevesen értenek egyet a dugódíj bevezetésével
A dugódíjnak az új fővárosi vezetés által is kilátásba helyezett elképzelésével a megkérdezettek mindössze 23,8 százaléka ért egyet. Nagyjából ugyanennyien támogatják csak az autós forgalom korlátozását a belvárosban az utcák egyirányúsításával, lezárásával (23,4 százalék).
Alig támogatják a nagykörúti bringasávokat
Még ennél is kisebb a támogatása az autósok által használt útvonalak, sávok lezárásának a kerékpáros- és gyalogosforgalom javára (17,4%) és a parkolási díj emelését is csak tízből egy válaszadó helyeselte. A Nagykörúti bringasávokat a válaszadók háromnegyede elutasítja.
Lakásokat akarnak
A rozsdaövezetbe, vagyis az egykori gyárterületekre tervezett új lakóingatlanok ügyét is nagyon támogatják a fővárosiak. Fontos kérdés még a zöld lakóparkok építése, továbbá a minapi kormánydöntés, miszerint új építésű lakásvásárlás esetén a vételár jelentősen csökkenhet azáltal, hogy a lakásvásárlás áfája 25%-ról 5%-ra csökken.
Működjön egyött a főpolgármester a kormánnyal
A kutatásban a Kormány és Budapest Főváros Önkormányzatának viszonyára is rákérdeztek. A válaszadók nagy többsége (96%) szerint a főpolgármesternek akkor is együtt kell működnie a kormánnyal, ha vitáik vannak.
Ne kifogást keressenek, hanem megoldásokat
Szinte ugyanennyien, a válaszadók 93 százaléka gondolja úgy, hogy a fővárosi és a kormányzati vezetőknek kifogások keresése helyett az a dolguk, hogy megoldásokat találjanak a budapesti problémákra.
Ne emeljen adót a főváros
Ugyanakkor 20-ból 19 megkérdezett budapesti szerint lehetőleg úgy kell fejleszteni a fővárost, hogy az ne járjon adóemeléssel és eladósodással.
1000 budapesti válaszolt
A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2020 novemberében zajlott. A minta forrása Magyarország legnagyobb online panelje, a Netpanel volt, jelen kutatás során összesen 1000 fő 18-65 éves budapesti lakost kérdeztek meg. A minta nemre, korra és iskolai végzettségre reprezentatív a célcsoport alapjául szolgáló lakosságra.
Kiemelt kép: A HÉV végállomása Szentendrén – Fotó: BPK