A Budapesti Közlekedési Központ és a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezetői ma aláírták a MOL Bubi megújításáról és üzemeltetéséről szóló szerződést.

Csepel-bringák érkeznek

A BKK 2020 szeptemberében írt ki nyílt közbeszerzést a fővárosi közbringarendszer fejlesztésére, üzemeltetésére. November 2-án a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. ajánlatát hirdették ki nyertesnek a tenderen.

5 éves szerződés

Az eredménnyel kapcsolatban nem érkezett kifogás a pályázók részéről, ezért a törvényeknek megfelelően december 23-án délután Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ megbízott vezérigazgatója, és Klimon Péter, a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezérigazgatója aláírta az 5 évre szóló szerződést – írja a szerkesztőségünknek küldött friss közleményében a BKK.

Alapjaiban újul meg a Bubi

„Fontos lépést tettünk a mai napon, hiszen hat év után elérkezett az ideje annak, hogy alapjaiban újuljon meg a MOL Bubi” – mondta az aláíráskor Fendrik László.

Sok minden megváltozott

A BKK vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak a felhasználói igények és a szokások, valamint a technológiai lehetőségek, ezért hatékonyabbá és korszerűbbé kell tenni a közbringarendszer működését. Ez a folyamat a mai aláírással visszafordíthatatlanul elkezdődik.

1200 új bicikli

Az 5 évre szóló kontraktus többek között az alábbiakat tartalmazza: 1200 db egyenként 21,4 kg saját tömegű, fújt gumikkal felszerelt új kerékpár beszerzését, 158 darab gyűjtőállomás üzemeltetését, az új gyűjtőállomások tervezését, engedélyeztetését, a gyűjtőállomások áthelyezését, új központi háttérrendszer (szoftver) kiépítését, egy új, felhasználóbarát mobilapplikáció fejlesztését.

Tavasszal érkeznek az új biciklik

A BKK előzetes ütemezése alapján 2021 tavaszán már egy modernebb, fenntartható MOL Bubit használhatnak a fővárosban közlekedők.

Világelső volt a Bubi

A MOL Bubi, hivatalos nevén a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer 2014-es indításakor a fedélzeti számítógéppel felszerelt 1100 kerékpárjával ez volt a világ legnagyobb okoskerékpár-rendszere.

Miért lett MOL Bubi?

A tervezési fázisban a szolgáltatás nevére közösségi ötletpályázatot írtak ki, a beérkezett javaslatok közül zsűri választott. A név a Budapest és bicikli szavakból alkotott mozaikszó, azaz a Bubi lett, továbbá felvette a működési költségek felét vállaló főtámogató, a MOL Nyrt. nevét. A MOL egyébként 2013-ban csatlakozott a projekthez. A támogatói megállapodás értelmében tervezett 250 millió forintos éves üzemeltetési költség felét a főtámogató állja, továbbá a becsült 70 millió forintos éves bevétel teljes egészében a fővárost illeti.

Mennyibe kerül a használata?

A szolgáltatásért hozzáférési díjat és használati díjat kell fizetni. A használati díj attól függ, hogy mennyi ideig használjuk a kerékpárt egy kölcsönzés alkalmával. Az első 30 perc használati díja ingyenes, utána fokozatosan emelkedik, ezzel ösztönözve a felhasználókat a rövidtávú bérlésre. Az állomások kis távolsága és a Bubi-használók jellemzően rövid utazásai miatt ez az időtartam jellemzően elegendő egy úthoz, így a gyakorlatban kevés használati díjat kell fizetni.

Kiemelt kép: Bubi-állomás – Fotó: BPK