Nyilvánosságra hozták Budakalász zajterheléséről készült jelentést, meglepő megállapítások vannak benne.
Budakalász főbb útvonalai és jelentős forgalmat lebonyolító helyi útjai mellett jelentős a zajterhelés, ami több órás tartósságot feltételezve már nehezen tolerálható – írják.
Hirdetés
A magas zajterhelés nem csak a nagy forgalom, hanem esetenként az adott szűk beépítés következménye is. A zajterhelési helyzet a város több területén annak ellenére kedvezőtlen, hogy az utóbbi időben a zajcsökkentésre irányuló intézkedéseknek igyekeznek érvényt szerezni.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A közúti zajjal terhelt lakosság száma számottevő. Ez lényegében azt jelenti, hogy a lakosság kb. 10%-át éri a küszöbértéknél magasabb zajterhelés.
Az M0-ást alagútakba vezetik
A már korábban forgalomba helyezett M0 autóút és a Megyeri híd a település átmenő útjain megnövekedett forgalmat és környezeti terhelést okoz, fontos, hogy mielőbb megépüljenek az alagutak.
A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő tervezett M0-ás szakasz 8041 méter hosszúságú. A 11-es főút után egy viadukton halad majd át a szentendrei HÉV vonala és a mellette haladó 1115-ös számú út felett, ezután pedig rögtön talajszint alá vezetik.
Ez az első alagút mintegy két kilométer hosszú lesz, az Ezüsthegy alatt halad, és Ürömön, a Budakalászi útnál ér véget.
Ezután egy újabb, 3,2 kilométeres alagút következik, majd a Köves-bércnél bukkan ki a föld alól, és itt éri el a 10-es számú főutat. A tervezett szakasz funkciója, hogy a jelenleg Budakalász, Pomáz és Csobánka belterületén áthaladó út/utak átmenő forgalmát csökkentse.
A HÉV is problémás
A HÉV-nél is gondok vannak, hiszen a megálló közelében található épületben 10 dB feletti értéket mértek.
A teljes jelentést itt lehet elolvasni.
Kiemelt kép: BPK-illusztráció