Kigyulladt egy elektromos autó az M7-es autópálya, 42-es csomópontjánál, valószínűleg az akkumulátorblokk túlhevülése okozta a balesetet. A BMW-ből lényegében szó szerint semmi nem maradt. A történtekről megdöbbentő fotókat tettek közzé az interneten.
Hosszú és veszélyes folyamat
Az MKIF-ZRT egy bejegyzésben tette közzé, hogy az egyik művezető kollégájuk épp a pályán dolgozott, amikor látta, ahogyan a tűzoltók megpróbálják eloltani az autót. „Az ilyen járművek oltása, az akkumulátorblokk túlhevülése miatt kifejezetten hosszadalmas és veszélyes feladat (a folyamatos hőtermelés miatt az ún. visszagyulladás még 72 óráig lehetséges), ráadásul speciális eszközök is szükségesek hozzá és az oltás a forgalmat is akadályozhatja” – írta közösségi média felületén az MKIF. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Biztonságos helyre tolták
Az oltást eredetileg megkezdő Váli Önkormányzati Tűzoltóknál nem volt speciális eszköz az tűz eloltásához, a tűzoltók a MKIF szakembereinek segítségét kérték. Végül közösen kitolták az izzó járművet egy, a forgalomtól távol eső, biztonságos helyre.
„Medencét” ástak
Itt kezdték meg az oltást együttes erővel. Mart aszfaltból, rakodógéppel egy „medencét” ástak, ezt pedig megtöltötték vízzel, így sikeresen eloltották az égő járművet véglegesen. Alig maradt az autóból valami az oltást követően.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
„Már van egy tervünk”
A Váli Önkormányzati Tűzoltói az esetet követően köszönőlevelet írtak az MKIF dolgozóinak, akik segítsége nélkül nem sikerült volna ilyen gyorsan és flottul az égő autó eloltása. „Az ilyen esetekre már van egy tervünk. Ami meggyorsíthatja az oltást, órákról akár percekre csökkentheti az időt. Reméljük, hamarosan bejelenthetjük a részleteket. Már a megoldáson dolgozunk!” – írták később az MKIF munkatársai.
Fenntart és fejleszt
Az MKIF, azaz a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 szeptemberében 1237 km, akkor már meglévő magyarországi gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését vette át, és szerződés alapján vállalta, hogy 35 éven keresztül nem csak biztosítja a már megépült hálózat biztonságos fenntartását, üzemeltetését, de azt is, hogy 10 éven belül 272 km új gyorsforgalmi utat is épít, 273 km-en pedig bővíti a már meglévő hálózatot.
Gyorsabb és biztonságosabb közlekedés
Az MKIF Zrt. egyértelmű szándéka és kötelezettsége, hogy a gyorsforgalmi úthálózat jelenlegi minőségét javítsa és fejlesztésekkel még biztonságosabbá, gyorsabbá tegye a közlekedést mindenkinek – olvashatjuk a társaság honlapján. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Helyszíni felvétel
Helyszíni felvétel
Kiemelt kép: oltás az M-esen. Fotók: MKIF Zrt.