Székesfehérváron, a Szárcsa utcában kiégett egy elektromos autó. A székesfehérvári tűzoltók kiérkezésekor az autó már teljes terjedelmében égett, a magas hőmérséklet megrongálta a környező épületek szigetelését is, valamint az ott tárolt különböző építőanyagok csomagolását.
Tiszta hab lett minden
A tűzoltók először két habsugárral megfékezték a lángokat, majd a jármű maradványait elvontatták az épületek közeléből – számolt be a katasztrófavédelem honlapja.
5 órán tartott az oltás
Az oltás közel öt órát vett igénybe, mivel az autó akkumulátora többször is újra melegedni kezdett és visszagyulladt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Hirdetés
Videó az esetről
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Luxusautóról lehet szó
A katasztrófavédelem fotója alapján a vezess.hu szerint Jaguar i-Pace lehetett a szerencsétlenül járt autó.
Az aksikat gyártó cég már került bajba
A Jaguar akkumulátor beszállítója az LG Chem, azaz ugyanaz a cég, melynek akkumulátorai miatt a Hyundai és a Chevrolet visszahívta autóit – ezt már a villanyautosok.hu írta.
Az autó maga
Az I-Pace-ben tengelyenként egy-egy 200 lóerős elektromos motor dolgozik, az energiát egy 90 kWh kapacitású akkupakk biztosítja. A töltés egyenáramú villámtöltőről 100 kW teljesítménnyel, váltóáramú töltőről viszont csak 7 kW-tal lehetséges. A kocsihoz kapott 230 voltos töltő csupán 10 amperes, így a teljesen lemerült akku otthoni konnektorról akár két napig is töltődhet.
Világbajnokságon is szerepeltek
Az első elektromos Jaguar sokat profitált abból, hogy a márka aktívan jelen van a Formula-E bajnokságban. Az akkumulátor és a motorok kifinomult vezérlése és hűtése lehetővé teszi a szünetmentes intenzív terhelést.
Elvben bírná a terhelést
A 4,8 másodperces 0-100 sprintek vagy gyors pályakörök sorra jöhetnek egymás után, hétköznapi forgalomban pedig gyakorlatilag kizárt, hogy túlterhelődjön és valamiféle önkorlátozó üzemmódba lépjen a rendszer. A kocsi különlegessége (felárért, persze) a légrugós felfüggesztés, mellyel 23 centis hasmagasság és 50 centis gázlómélység is elérhető.
Évente 600 autó ég ki Magyarországon
Magyarországon az elmúlt években a személygépkocsi tüzek száma 550-600 között alakult, legalábbis azokban az esetekben, amelyeknél a tűzoltóság segítségét kérték. A kb. 4 millió személygépkocsi állományhoz viszonyítva ez kb. 0,14 ezrelékes arány.
18 ezer elektromos autó van Magyarországon
Hazánkban a tisztán elektromos autók száma az elmúlt hónapokban átlépte a 18.000 darabot, így évente 2 tűzeset még az átlag alatt marad, de 3 már a teljes állományra vonatkozó átlag feletti eredmény lenne.
Címlapfotó a katasztrófavédelem felvétele.