Modern parkolóház, elektromos autó töltő és óriási biciklitároló. Eredményt hirdettek az építészeti tervpályázaton, a Nanavízió építésziroda nyerte a Szigetszentmiklós József Attila-telep hévmegálló új előterének és parkolóházának tervezésére kiírt pályázatot.
Modern megálló és parkolóház
Ahogy korábban a Budapestkörnyéke.hu hírportálon beszámoltunk róla, a tervezési program egy zöld városi előtér, továbbá az ingázási igényeket kiszolgáló parkolóház megépítését vázolja. A Gyári út felől is jól megközelíthető, új parkolóházban három szint áll majd az utasok rendelkezésére, legalább 180 gépjármű befogadására alkalmas épületet kellett megtervezni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Elektromos autót is lehet tölteni
Négy parkolóhely lesz a mozgáskorlátozottaknak, szintén négy hely elektromos gépjárművek töltésére. Az épület száz kerékpár befogadására is alkalmas lesz. Három kiskereskedelmi üzlet létesül, és akadálymentes mosdó is épül.
Fedett biciklitárolók is lesznek

12 pályázat érkezett
A nyílt építészeti tervpályázatra beérkezett 12 pályaművet a 9 fős, Pest megye és a település részvételével működő bírálóbizottság és a húsz fős szakértői testület két héten keresztül értékelte, mielőtt a végső döntés megszületett.
Igazi zöld városi előteret terveznek

Sokkal több utast várnak
A József Attila-telep ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja. A beruházásnak köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500 főre növekedhet az utasszám.
Áthelyezik a hévmegállót
A mostani megállót keleti irányban kétszáz méterrel arrébb tolják a Csépi úthoz, ahol a Bucka városrészbe vezető szűk aluljárót átépítik és kibővítik. Elhelyezkedése kedvezőbb lesz, nem közvetlenül a lakóépületek mellett állnak meg a szerelvények, ugyanakkor a lakótelep tengelyébe kerül, így mind északról, a Gyári útról, mind a Csépi úton bekötött déli városrész felől javul a megközelíthetősége. Mindkét irányból jól elérhetőek lesznek a peronok.
Fontos a hévek fejlesztése
A hévek az elővárosi közlekedésben kulcsfontosságú szerepet töltenek be, naponta mintegy kétszázezer ember utazik rajtuk. A főváros-körüli települések együttes népessége 1960 óta mintegy 65 százalékkal nőtt.
Így fog kinézni a környék a parkoló megépülése után

Nagyot nőtt Szigetszentmiklós
Az elővárosi vasutak infrastruktúrája nem tartott lépést a településszerkezet változásával. Szigetszentmiklós maga egy 40 ezres agglomerációs város lett, nagyobb, mint a megyeszékhely Salgótarján vagy Szekszárd.
Ráckevei hévfelújítás
Ráckeve és a Közvágóhíd megálló között jelenleg 70-72 perc a hév menetideje, ez a H6-os felújítása után 48-50 percre csökken. A H6-os vonal fejlesztésének tervei elkészültek, építési engedélyezésüknél tartanak. A József Attila-telep állomásra is igaz ez, csak a környezet rendezése és a parkolóház tervezése, mint kiegészítő tervezési feladat jutott most a részletes tervezési szakaszba – írta Vitézy Dávid a Facebook oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Látványterv