Kedden délelőtt felépítették a szentendrei mobilgátat. Megtudtuk a polgármestertől, hogy az építményt rekord idő alatt sikerült üzemképessé tenni.
A szentendrei belvárosban többen is posztolták, hogy felépítették a mobilgátat, áll az árvízvédelmi berendezés.
A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál érdeklődésére a mobilgát összeszerelését éppen megtekintő szentendrei polgármester, Verseghi-Nagy Miklós elmondta, hogy az évente rendszeresen sorra kerülő árvízvédelmi próba munkálatai zajlottak a Duna-parton. Azért van erre szükség, hogy a város lakóinak biztonsága érdekében egy valós helyzetben minden érintett pontosan tudja mi a dolga.
A polgármestertől azt is megtudtuk, hogy idén minden eddiginél gyorsabban, alig másfél óra alatt építették fel a mobilgát elemeit. Az önkormányzat árvízvédelmi berendezését, probléma nélkül sikerült összeállítani. Bontás után a gát darabjait az önkormányzat egyik lerakójába szállítják vissza.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Verseghi-Nagy Miklós azt is elmondta, hogy bár nagyon gyorsan összeállították a gátat, senkinek sem kell attól tartani, hogy valódi árvízveszély idején is ilyen gyorsan kellene építeni, hiszen egy valódi helyzetben már napokkal korábban pontos tájékoztatást kapnak a Duna várható vízállásáról, így bőven van idő a gát összeállítására.
A polgármester azt is elmondta portálunknak, hogy amikor az alábbi fotó készült 2013-ban, a Magyarországon először alkalmazott szentendrei mobil árvízvédelmi fal még csak próbaüzemben működött, de már úgy is teljes sikerrel megvédte a várost. Akkor a Duna százéves legnagyobb áradására került sor, a folyó a valaha mért legmagasabb vízszintnél 36 cm-rel magasabban tetőzött.
A szentendrei mobilgát 2012. szeptember – 2014. március között épült meg, 1,27 milliárd forintos EU forrásból. A szentendreiek számára stratégiai döntés volt, hogy az 1960-as években épült, a város történelmi óvárosát és egyben a legfrekventáltabb turisztikai helyszínét megtestesítő, azonban vízzáróságában jelentősen károsodott terméskő burkolatú töltés egy részen olyan védmű létesüljön, amely árvíz idején teljes körű biztonságot nyújt, egyébként pedig a Duna-korzót kinyitja a Duna felé, illetve a Dunáról is kitárulkozik az utcafront látványa.
Kiemelt kép: Facebook/Kovács Gábor – köszönjük, hogy fotójával segíti a hiteles és gyors tájékoztatást. Cikkbe ágyazott kép: Swietelsky