A Magyar Autóklub internetes kérdőívére 11 ezren válaszoltak. Többségük autós, így nem meglepő, hogy teljesen elutasítják a bringasávokat, a sebességkorlátozást és a Lánchíd ésa rakpart autóforgalom elől történő lezárását.

A Magyar Autóklub internetes kérdőívét kitöltő, döntően budapesti autósok többsége nem ért egyet a megengedett maximális sebesség általános és egységes csökkentésével. Az ideiglenes kerékpársávok kialakításának megítélése azonban már korántsem ilyen egységes.

A „bringafelfestős időkben” a Magyar Autóklub is élénk érdeklődést mutat a budapesti közút- és közlekedésfejlesztés ügye iránt, ezért kérdőívet állított össze, hogy megtudja, ki mit gondol a fővárosi irányelvekről – írja az Infostart.hu oldalra hivatkozva a Portfolio.hu.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A balesetveszély, valamint a zajterhelés és a légszennyezettség csökkentése érdekében zöldítenék a fővárost, egyebek között azzal, hogy tíz év alatt a mai autószám hatodával csökkentenék a magáncélú autóhasználatot.

Ezt tudtad? Klikkelj a címre! Megjelent a Lánchíd-tender, most már tényleg kezdődhet a híd felújítása

Az így felszabaduló utakat pedig részben a kerékpáros és a közösségi közlekedésnek adnák át, részben pedig parkokat, sétáló utcákat alakítanának ki a helyükön. Emellett számos más korlátozással is nehezítené a koncepció az autóval közlekedők életét és mozgását.

A felmérést ismertető közlekedésbiztonság.kti.hu emlékeztet, a Magyar Autóklub már a „Karácsony-tervként” elhíresült dokumentum benyújtásakor autós-ellenesnek tartotta azt és külön sérelmezte, hogy az előkészítésből őket kihagyták, szakmai érveiket pedig indoklás nélkül elvetették.

Kifogásaikra Karácsony Gergely főpolgármester egy internetes sajtótájékoztatóján azt mondta: Minden véleményt meghallgatnak, de nem vehetik maximálisan figyelembe mindenkinek az érdekeit.

A Magyar Autóklub ezt követően tette közzé kérdőívét, amelyet összesen 11 184-en töltöttek ki. A válaszadók valamivel több, mint a háromnegyede (76,1%) budapesti, 73,5 százalékuk pedig férfi.

A kérdőív 20 kérdést tartalmazott, és némelyikre több választ is lehetett adni, emellett lehetőség volt arra is, hogy a válaszadók megindokolják a válaszukat, illetve kommentálhatták a kérdéseket, vagy a kérdésben megfogalmazott problémát is. Több százan éltek is ezzel a lehetőséggel minden egyes kérdésnél.

Ezek is érdekelni fognak! Klikkelj a címekre!

A válaszadók kétharmada (64,6%) nem támogatja az egységes sebeségcsökkentést a fővárosba. Azóta ez a kérdés egyébként az autóklubtól függetlenül is lekerült a napirendről.

Tízből hatan elutasítják, hogy a mellékutcákban 30 km/h-ra csökkentsék a megengedett maximális sebességet, bár a hozzászólásokban többen megjegyezték, hogy egyes utcákban még a 30-as tempó is sok.

A pesti rakpartok lezárását az autósok elől a megkérdezettek 60%-a elutasította, a Lánchíd autómentessé tételének is mindössze 38%-os volt a támogatottsága az autósok között.

A megkérdezettek több mint 70%-a sürgősnek és fontosnak tartaná az M0-s körgyűrű mielőbbi befejezését, amivel jelentősen lehetne csökkenteni Budapest átmenő forgalmát.

A többség különböző okok miatt ugyan, de akkor sem váltana autóról kerékpárra, ha több és biztonságosabb bicikliút állna rendelkezésre. Jóval többen, a válaszadók 46,1 százaléka váltana ugyanakkor autóról közösségi közlekedésre, ha lennének olyan csökkentett árú, alkalomszerűen használható bérletek, amelyek erre ösztönöznék őket.

A többség nem támogatna semmiféle ideiglenes kerékpársáv-fejlesztést. Érdemes tudni, hogy az autóklub kevéssel az első ideiglenes kerékpársávok felfestése után tette közzé a kérdőívét.

A válaszadók 22,6%-a csak ideiglenesen tartaná meg a koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozások alatt felfestett sávokat, 35,2% azonban nemcsak, hogy indokoltnak tartja az „ideiglenes kerékpársávok intenzív fejlesztését”, de állandósításukat is támogatja. A válaszolók 39%-a nem támogat semmiféle ideiglenes kerékpársáv-fejlesztést.

Kiemelt kép: Lánchíd – Fotó: BPK