Jövőre az eddigi 6,58 milliárd helyett 8,37 milliárd forintot kell befizetnie a fővárosnak az agglomerációs közösségi közlekedés költségeibe. Az erről szóló kormányrendelet szerda éjjel jelent meg a Magyar Közlönyben. „Reggeli rutinom részévé vált, hogy napilap helyett, magyar közlönyt olvasgatok, hogy megtudjam mit vitt el az éjjel a kormány az önkormányzatoktól” – reagált a hírre Tüttő Kata főpolgármester-helyettes.

Fővárostól az államhoz kerültek a HÉV-ek

Még Tarlós István főpolgármestersége alatt kerültek a fővárostól az államhoz a HÉV- és az agglomerációs buszjáratok. Az átadáskor alig 3 milliárdot kapott az államtól a főváros a 72 milliárdos vagyonért cserébe. 

A fővárosnak is fizetnie kell

A buszok és hévek működtetésébe egy 2016-os megállapodás szerint a fővárosnak is be kell szállnia, hogy fedezni tudják a két szolgáltatás Budapesten belüli költségeit – írja a Telex.hu

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nőttek a költségek

A kormány szerint jövőre és 2022-ben is nőnek a közösségi közlekedés költségei, így indokoltnak tartották, hogy a főváros az eddigi 2,16 helyett 3 milliárd forintot fizessen évente a buszok szolgáltatásáért, és az eddigi 4,42 milliárd helyett 5,29 milliárddal járuljon hozzá a hévek működtetéséhez.

Nem csalódott a főpolgármester-helyettes

„Reggeli rutinom részévé vált, hogy napilap helyett, magyar közlönyt olvasgatok, hogy megtudjam mit vitt el az éjjel a kormány az önkormányzatoktól, és a reggeli kávét is tökéletesen kiváltja, sőt” – reagált a hírre csütörtök reggel Facebook-oldalán Tüttő Kata főpolgármester-helyettes. „Ma reggel sem kellett csalódnom. 

Az önkormányzatoknak megtiltotta a kormány a díjemelést

A kormány korábban megtiltotta az önkormányzatoknak, hogy bármilyen díjat emeljenek, még az infláció mértékével sem emelkedhet semmi. Értem. Erre ők az éjjel megemelik az agglomerációs közlekedés díját 27%-kal. (6,5 milliárdról 8,3 milliárdra).”

A be nem folyt bevételből kell többet fizetni

Hozzáteszi, a budapesti közösségi közlekedési jegyárbevétel több mint harmadával csökkent a járvány miatt. „Na most ebből a be nem folyt bevételből kellene nekünk 27%-kal többet fizetnünk.” 

Nem sokat nyert a főváros

Az agglomerációs vonalak kiszervezésén egyébként nem sokat nyert a főváros. A buszjáratok Volánbusznak történő átadását 2012 végén ultimátumszerűen rendelte el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – írja a Népszava.

A korábbi főpolgármester 10 milliárdot akart spórolni

Tarlós István, korábbi főpolgármester akkor úgy számolt, hogy az agglomerációs járatok évente 10 milliárd forint veszteséget termelnek a fővárosnak. 

Rászedték Tarlós Istvánt?

Az akkori fővárosi ellenzék szerint jól rászedték a főpolgármestert, hiszen alig 3 milliárdot kapott az államtól a 72 milliárdos vagyon fejében. A pálya és a járművek mellett összesen 134 épületet több mint 43 ezer négyzetméter alapterülettel adtak át az államnak.

Kiemelt kép: HÉV-végállomás Szentendrén – Fotó: BPK