A Pest Megyei Kormányhivatal a Galvani híd környezetvédelmi engedélyének megadása során több fontos szempontot is figyelmen kívül hagyott, ezért a Fővárosi Önkormányzat bíróságon támadja meg a kormányhivatali engedélyt.

Hiányzó konzultáció

A Főváros portálunkhoz eljuttatott közleménye szerint a kormányhivatal eljárása során érdemi konzultációra nem került sor, a Főváros legfontosabb észrevételeit az engedély megadásakor nem vették figyelembe. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kritikus környezeti hatások

A Pest Megyei Kormányhivatal hatásvizsgálata a Főváros szerint több ponton hiányos, például azért, mert csak a projekt első, Fehérvári úti csomóponttól a Gubacsi úti csomópontig tartó szakaszának közvetlen környezeti hatásait vizsgálta, de a Gubacsi út és az Üllői út közötti szakasz kritikus környezeti hatásaira nem tért ki.

Durva zajszennyezés

A közlemény szerint aggályos lehet az is, hogy a Galvani út mentén lakónegyedekkel beépülő új városi területrész, továbbá a már meglévő, Fehérvári út – Tétényi út közötti védendő lakóépületek is még erősebb zajszennyezésnek lennének kitéve.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Bővülő hatásterület

A pesti oldalon működő Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnázium szintén védett oktatási épületére a modellezett forgalmi terhelések szerint szintén kiemelkedően magas zajszennyezés hatna. A fővárosi modellezés eredménye szerint a hatásterület nagyobb, mint azt a beruházó megállapította, így az Andor utca Albert utca és Pajkos utca közötti szakaszának jelenleg is kritikus zajterhelése a beruházás hatására tovább romlik.

Már a híd látványterve is kész

Kérdéses a nyomvonal

Jelenleg nem ismert a pontos nyomvonal és az érintett kerületek részéről nincs még megállapodás sem a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel, sem a projektet előkészítő Nemzeti Közlekedési Központtal. A Főváros nem látja biztosítottnak, hogy garantáltan megépül a II. szakasz, mely esetben a tervezett híd pesti oldalán egyelőre felmérhetetlen – és a beruházó által nem is modellezett – zaj- és levegőszennyezés érheti az ott élő több tízezer budapestit.

Bíróság előtt az ügy

A Főváros az eljárás során minden érintett vállalata bevonásával részletes észrevételeket készített. Az eljárás során konzultációra nem került sor, és a kézhez kapott határozat több ponton nem kezelte a Főváros észrevételeit. Ezért a úgy döntöttek, hogy bíróság előtt támadják meg az engedélyt.

Új hidakra szükség van

A Főváros vezetése a közlemény szerint nem vitatja, hogy Budapestnek szüksége van új hidakra, hiszen délen és északon is vannak olyan terjedelmes útszakaszok, ahol nem lehet átkelni a Dunán. Ugyanakkor egyáltalán nem mindegy, hogy miképpen és milyen feltételekkel, illetve milyen mélységű társadalmi és szakmai egyeztetéseket követően épül meg egy ilyen új híd, amely aztán hosszú távon és visszafordíthatatlanul megváltoztatja az érintett területek forgalmi, környezeti viszonyait – írják.

Vita a híd körül

A Budapestkörnyéke.hu hírportál korábban írt arról, hogy a Városháza részéről többen megkérdőjelezték a Galvani híd építésének szükségességét, illetve azzal vádolták a kormányt, hogy a belvárosi forgalomcsillapítást nem a híddal, hanem dugódíjjal akarja megoldani.

Összehangolt egyeztetések kellenek

Vitézy Dávid korábban arról írt, hogy a Galvani híd megépítése csak akkor lehet sikeres és csak akkor tudja beváltani a hozzá fűzött reményeket, ha valamennyi fejlesztésben érintett szereplő, a kormány, a fővárosi és a kerületi önkormányzatok sokéves, összehangolt erőfeszítéssel teljesítik mindazon vállalásaikat, amelyek szükségesek a kitűzött célok eléréséhez.

Optimális feladatmegosztás

A Budapestkörnyéke.hu hírportálon is olvasható véleménycikk szerint a kormány a megfelelő műszaki kialakítással tervezteti és építi meg az infrastruktúrát. A főváros kidolgozza és a híd átadásának napján bevezeti a szükséges forgalomcsillapító intézkedések komplex rendszerét. Az érintett kerületek pedig megalkotják a híd és az új körút mentén elterülő városrészek élhető jövőképét, majd azt a településrendezési terveikben megjelenítve észszerű keretek között tartják és irányítják a rozsdaövezetekban tevékenykedő ingatlanfejlesztők aktivitását – írja Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: látványterv