A Budakeszi út buszsávjainak a története nem túl vidám sztori. Négy éve megígérték, hogy megépül, aztán lefújták, aztán az adófizetők pénzéből már elköltött a kormány 585 milliót a buszsávokra, most a választások előtt egy évvel újra elővették. Új fejleményként bejelentette Budakeszi polgármestere, hogy nemsokára ingatlanosok járják a buszsávok miatt érintett lakókhoz, közben a Tisza Párt budakeszi szigete egy számlálón mutatja meg, mióta nem történt semmi a Budakeszi úti buszsávok ügyében.
Óvatos duhaj
Nagyon óvatos duhajnak tűnik Győri Ottilia, Budakeszi fideszes polgármestere a Budakeszi út buszsávjaival kapcsolatban. A közösségi oldalán a minap bejelentette, hogy új fejlemény történt a várva-várt buszsávok ügyében. Megfontoltan fogalmazott a sokat látott polgármester, ezt írta: “A megvalósításhoz közelebb kerültünk. Az építkezéshez szükséges területszerzési folyamatok megkezdődnek, a buszsáv teljes hosszában, a P+R parkoló, az új autóbusz-végállomás és a Déli összekötő út vonatkozásában. Idei év közepétől várható, hogy az ingatlanforgalmi szakértő felkeresi az érintett tulajdonosokat.” A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Fontos útvonal
A Budakeszi út a főváros egyik legfontosabb budai bejárata. Sok tízezer ember használja, azonban a keskeny aszfaltcsík nem képes ekkora forgalmat elvezetni. A pocsék minőségű úton rendszeresek az óriásdugók, ekkor a buszok is az autók között araszolnak, vagyis emberek ezrei késnek el reggelente. Győri Ottilia régóta szorgalmazza, hogy a buszoknak külön sávot kellene építeni, így csökkennének a dugók, gyorsabb lenne a forgalom. A polgármester ötlete mellé beállt mindenki, hiszen ez tűnik a legolcsóbb, mégis hatékony közlekedésfejlesztési megoldásnak Budakeszi térségében. A legutóbbi országgyűlési választások előtt egy évvel, tehát 2021 június 8-án országos és helyi fideszes politikusok bejelentették a Budakeszi úti buszsáv megépítését.
Hirdetés
A buszsáv bejelentésére busszal érkeztek az akkor fontos emberek 2021 nyarán. Közülük már csak kettő aktív a közéletben.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Kormány és ellenzék is egyetértett
Ugyanannak az évnek a második felében, tehát még a választások előtt, 2021. október 14-én úgy tűnt valóban halad a munka. Az akkor még létező Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid helyi vezetőkkel, az érintett települések képviselőivel találkozott. Az esemény jól jött az éppen kampányoló Menczer Tamásnak, akit a buszsáv építésének bejelentése után országgyűlési képviselőnek választottak meg Budakeszi térségében. Az egyeztetésen jelen volt Győri Ottilia, Budakeszi fideszes polgármestere és Őrsi Gergely, a főváros 2. kerületének MSZP-s polgármestere is. Úgy tűnt, ellenzék és kormánypárt egy fontos célért képes összefogni.
Egyeztetés 2021 októberében

Beindult a projekt, aztán lefújták
A nagy egyeztetést lakossági fórumok követték, a választás évében, 2022-ben Menczer Tamás azzal kampányolt, hogy választáson arról is döntünk, hogy folytassuk-e az építkezést. Ezzel azt sugallta, ha nem őt választják meg, lehet, hogy semmi sem lesz a buszsávból. Menczer győzött, 2022 szeptemberében pedig bejelentette, hogy a Budakeszi úti buszsávok terveit 5 dobozban már át is adták a tervezők, a kormány erre 586 millió forintot költött. Aztán jött Lázár János.
Kukázás-hadművelet
Vitézy Dávid a BFK éléről az Orbán-kormány közlekedésért felelős államtitkára lett pár hónapig, aztán a miniszterelnök kinevezte közlekedési miniszternek Lázár Jánost. Ebben a pillanatban Vitézy lelépett a kormányból, Lázár pedig bejelentette az emlékezetes “Nem nem soha” megszorító intézkedéseket. Neki kellett – ahogy fogalmazott akkor – “kukáznia” szinte minden fontos kampányigéretet, fejlesztést Budapesten és környékén.
Mindenki hibás
A kormány ezt követően Brüsszelre, a háborúra, a háborús inflációra és a szankciókra fogta a kampányban megígért fejlesztések elmaradását. Közben a szomszédos országokban folyamatosak voltak az infrastrukturális fejlesztések, sokak szerint az orosz-ukrán háború, a szankciók és az infláció látványosan csak Magyarországot érintette.
Korrupció
Magyar Péter tegnap, hétfő este arról beszélt az ATV-ben, hogy azért van Magyarország lemaradva a környező országokhoz képest, mert az Orbán-kormány korrupciót támogató politikája miatt nem fér hozzá Magyarország ahhoz a 8 ezer milliárd EU-s fejlesztési forráshoz, amiből utakat, vasútvonalakat, iskolákat, kórházakat lehetne építeni. A Fidesz szerint Magyar Péter pártja a hibás, mert összejátszik a brüsszeli bürokratákkal. Magyarék erre azt mondják, hogy az EU-s pénzeket már bőven azelőtt leállította Brüsszel, mielőtt megalakult volna a Tisza Párt.
Elbukná a Fidesz a választást
Visszaérve Budakeszi buszsávokhoz: Lázár János alig két hete Pátyon arról beszélt Menczer Tamással közös fórumán, hogy a Budakeszi úti buszsávok építését azért nem fogják most a választások előtt elkezdeni, mert akkor a Fidesz elbukná a választást. Szerinte akkora dugó lenne az építkezés miatt, hogy a népharag elsöpörné a négy évvel ezelőtt a buszsávokkal kampányoló Menczer Tamást is.
A budai agglomerációban nem lesz semmilyen fontos fejlesztés?
Lázár János ugyanezen a fórumon egyértelművé tette az Orbán-kormány álláspontját a budai agglomerációval kapcsolatban: „Aki itt él vagy ide költözik, számolnia kell a szűkös közlekedési lehetőségekkel”- mondta a miniszter. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az M1-es autópálya háromsávúsítása jól jön majd ennek a térségnek és egyszer az Esztergomot az autópályával összekötő M100-as út is talán megépül. Ezt még 2016-ban, vagyis lassan 10 éve ígérte meg Orbán Viktor a Suzuki japán elnökének.
Számláló
A Budakeszi úti buszsáv vélhetően újra kampánytéma lesz a közelgő 2025-ös választások előtt. A Budakeszi Tisza Sziget egy weboldalt hozott létre, amelyen folyamatos számláló mutatja, hogy az Orbán-kormány hány napja ígérte meg a Budakeszi úti buszsávok építését. Szerintük az igéretekből nincs hiány. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Magyar Péter a Budakeszi úti buszsáv számlálója előtt. A fotó illusztráció, Adobe AI generatív mesterséges intelligencia felhasználásával készült.