A fővárosnak az a célja, hogy a Lehel tértől a Deák térig újraindítsák a villamosforgalmat, ezt viszont akadályozza a 43 éves híd. A kormány korábban támogatta a tervet, januárban viszont megszüntette a projektet.
Így is van dugó
Sokszor araszolnak az autók a Nyugati téri felüljárón a fővárosban. A híd a megépítése óta megosztja a budapesti lakosságot, így egyáltalán nem véletlen, hogy a rendszerváltás utáni összes városvezetés napirendre vitte az elbontását. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.
Villamos is lenne a helyén
Soproni Tamás, a 6. kerület polgármestere például úgy fogalmazott, éppen ezért javasolják a felüljáró elbontását, sokkal jobb lenne, ha összekötnék a villamosokat, hogy elérjen egészen a Lehel tértől a Deák Ferenc térig – írja az atv.
Találkozóhely
„Ez tenné lehetővé azt, hogy az emberek valódi találkozóhelyként tekinthessenek a Puczi Béla térre és a Nyugati térre”- tette hozzá a kerületvezető.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Fejleszteni kell
A témával kapcsolatban az ATV Híradó stábjának megszólalt a Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke is, aki elmondta, a város nem bír el ennyi autót és forgalmat, és a közösségi közlekedés fejlesztését tartják a legjobb megoldásnak, ami fenntarthatóvá tudná tenni a várost. Balogh Samu hozzátette, az átépítéssel járó kellemetlenség a tömegközlekedési fejlesztések miatt kifizetődne. Azonban a fővárosnak erre nincs pénze.
Kormányzati ígéretek
„Uniós forrásokból kívánjuk megkezdeni a tervezést, erre van egy ígérvényünk a kormánytól. Amennyiben a kormány teljesíti azokat a jogállamisági feltételeket, amik szükségesek ahhoz, hogy az uniós forrásokat folyósítsák Magyarországnak” – hangsúlyozta a kabinetfőnök.
Törölték a projektet
Ahogy írtunk róla, az Orbán-kormány tavaly még támogatta, hogy a tér átalakításának részeként elbontsák a felüljárót is, viszont idén januárban visszavonta a projektet. Az Építési és Közlekedési Minisztérium az ATV Híradónak kiemelte, „a Nyugati tér a fővárosé, az állami tulajdonú pályaudvar munkálatai zajlanak, a felüljáró elbontását pedig az önkormányzat el sem kezdte, ezért az erre szánt pénzt átcsoportosították”.
Egymásra mutogatás
A budapesti Fidesz írásban válaszolt a kérdésekre, ebben úgy fogalmaztak, hogy „senki sem akadályozza Karácsony Gergelyt abban, hogy végezze a munkáját, a Nyugati tér rendezésének feladata teljes mértékben az övé”.
Egyszerűbb közlekedés
A Közlekedő Tömeg Alapítója úgy látja, tévút volt a hetvenes-nyolcvanas években a villamosvonalak elbontása a belvárosban. „Akik ezen a szakaszon utaznak, azoknak néhány megállóra egyszerűbb lenne a villamos, hiszen hiába megy a metró gyorsabban ott le kell menni az állomásra, fel kell jönni az állomásról, rövid távú utazásnál ez is számít” – mondta Szalay Áron, majd hozzátette: szerinte a bontási munkálatokat el lehet végezni anélkül, hogy pótlóbuszokkal kelljen helyettesíteni a 4-6-os villamosokat.
Így újult volna meg a Nyugati
Ahogy a Budapestkörnyéke.hu hírportálon beszámoltunk róla, Fürjes Balázs, akkor még Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár jelentette be: világhírű brit építésziroda, a Grimshaw Architects nyerte az új Nyugati pályaudvar tervpályázatát. A tervek szerint háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik újjá a Nyugatit, amit a későbbiekben vasúti alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral.
Sikerként kommunikálták
Pár hónappal később, már új felállásban Vitézy Dávid, az akkori Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkáraként azt írta közösségi oldalán: a győztes terv előkészítési munkáinak megkezdésére a Nemzeti Közlekedési Központ az EU 27 tagállama közötti versenyben pályázati úton elosztott vasútfejlesztési források terhére 2,8 millió eurót, azaz kb. 1,1 milliárd forint forrást nyert el. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.
Kiemelt kép: illusztráció