Ha jobb lesz az agglomerációs tömegközlekedés, kevesebben használnak autót. Most 75 olyan új buszt fognak venni, amelyen lesz wifi, USB csatlakozó és a környezetnek is jót tesznek, mert nem dízellel, hanem földgázzal működnek.

Wifi a buszon

Az alacsonypadlós, akadálymentes, légkondicionált, wifi-képes, valamint USB-csatlakozókkal is ellátott, digitális utastájékoztatási rendszerrel és kamerákkal felszerelt buszokkal kényelmesen, kulturált körülmények között utazhatnak hamarosan az agglomerációban élők. EZT SE HAGYD KI: A János-hegy átfúrásáról beszélt Vitézy Dávid, egy új vasúti alagúttal bekapcsolható lenne Budakeszi és térsége is a fővárosi kötöttpályás hálózatba

Környezetbarát buszok

Csökken a zaj- és a légszennyezés, hiszen az új autóbuszok CO2-kibocsátása 20-25%-kal, nitrogén-oxid-kibocsátásuk akár 60%-kal alacsonyabb lesz, mint az azonos méretű dízelmotoros buszoké, ráadásul csendesebbek is. A Volánbusz szerkesztőségünknek küldött közleményében úgy fogalmaz, hogy 164 új, CNG-meghajtású jármű beszerzésére írt ki közbeszerzési eljárásokat, amelyek eredményessége esetén a fővárosi agglomerációban 75, Szegeden 10 darab új, sűrített földgázzal üzemelő jármű korszerűsítheti a helyi közlekedést, míg Szolnokon 40, Zalaegerszegen pedig 39 darab elővárosi kivitelű jármű szolgálhatja az utasok kényelmét 2022 tavaszától. A Volánbusz célja a kényelmes és biztonságos szolgáltatás biztosítása mellett az autóbusz-állomány zöldítése földgázmeghajtású és elektromos járművek beszerzésével.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

1 millió autós

Ma naponta 1 millióan autóval jönnek a budapesti agglomerációból munkába, iskolába, szolgáltatásokat igénybe venni. És őszintén: miért jönnének másképp, ha a közösségi közlekedés nem elég praktikus, nem elég kényelmes? A végeredmény viszont lesújtó: elviselhetetlen forgalom, rossz levegő, zaj és rengeteg elpazarolt idő – írja közösségi oldalán Fürjes Balázz, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Kiírták a pályázatot

A politikus azt is elújságolta, hogy már ki is írták a közbeszerzési pályázatot, jövő tavasztól 75 korszerű, sűrített földgázzal üzemelő busszal zöldülhet a Volán flotta.

Lecserélik a buszokat

„Mindig hangsúlyozom, hogy a tiltás, a dugódíj, az autósok démonizálása nem megoldás. A nehezebb, de célravezető utat kell választanunk, a buszt, a vasutat, a hévet kell vonzóvá tennünk. Ezért támogatjuk kormányzati forrásokból – sok más fejlesztés mellett – a buszparkok lecserélését is.

Jó tömegközlekedés

Fürjes Balázs szerint a cél egyértelmű: legyen színvonalas, gyors és mindenhonnan elérhető a közösségi közlekedés, kényelmes, modern járművekkel, észszerű csatlakozásokkal és egyjegyes-egybérletes rendszerrel.

Egységes jegyrendszer

Az államtitkár lesz az országgyűlési választásokon a kormánypárt jelöltje a 2. és 12. kerület jelentős részét lefedő Budapest 3.-as választókerületben. Az ellenfelei gyakran nekiszegezik a kérdést, hogy az elmúlt 11 évben a kétharmados többséggel rendelkező kormánynak miért nem sikerült eddig bevezetnie az egyéges jegyrendszert Budapesten és környékén.

Momentum is buszsávokat akar

A Budakeszi úton épülő buszsávok kapcsán konszenzus látszik kialakulni. A Budapesti Fejlesztési Központ, vagyis Fürjes Balázsék tervét még Fürjes Balázs momentumos kerületi ellenfele, Hajnal Miklós is lényegében támogatja. Így fogalmaz a programjában: „Támogatom a Budakeszi út szélesítését és azon buszsáv létrehozását. Ezáltal javítanánk a Budakeszi út forgalmi helyzetén, valamint ösztönöznénk, hogy az agglomerációban élők ne autóval jöjjenek be a városba, ezáltal csökkentve a 2. és 12. kerület, valamint egész Budapest forgalmi terheltségét.”

Friss közlekedésfejlesztés-sztorik Budapesten és környékén

Kiemelt kép: illusztráció, CNG-busz Franciaországban