A koronavírus-járvány ellenére nem áll meg az élet – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója. A Déli Körvasút projekt egyik fontos állomása lesz a Népligetben. Ennek a tervezésére írtak most ki a pályázatot. Ha nem tudod, hogy pontosan mi is az a Déli Körvasút, nézd meg a cikkünk alján a videót.
Megjelent a tender az új Népliget vasútállomás tervezésére. A Déli Körvasút beruházási ütemezése a budai szakaszokon már az építési engedélyek megszerzésénél tart, a szakasz pesti végén pedig az új, Üllői út keresztezésénél építendő állomás tervezése kezdődhet meg most.
Az új vasúti megálló az M3 metró és a Déli Körvasúton közlekedő vonatok közötti, régóta hiányzó átszállási lehetőséget teremti meg, egyben kiszolgálja a Népligetet és a környező fejlesztési területeket, így közvetlen kapcsolatot adva a 2022-es férfi kézilabda EB-re felépülő rendezvénycsarnoknak is.
A vasúti összeköttetés a térségben található és fejlődő irodanegyed közvetlen repülőtéri kapcsolatát is biztosíthatja a jövőben, és kapcsolatot adhat a népligeti buszpályaudvar felé is.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A Budapest Fejlesztési Központ, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a MÁV együttműködésében kialakított műszaki tartalom szerint a Népligetnél két középperonnal tervezik az új megállót, ami lehetővé teszi, hogy a Déli Körvasúton a nyugati agglomerációból érkező, Kelenföld – Nádorkert – Közvágóhíd érintésével közlekedő elővárosi vonatok megállhassanak Népligetnél és innen a jövőben, a menetrendtől függően három irányba is továbbhaladhassanak:
Kőbánya-Kispest felé a 100a ceglédi vasútvonalra és ennek tervezett új leágazásán a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre; a Keleti pályaudvarra az 1. számú vasútvonalon; Kőbánya felső felé és onnan akár a 80a vasútvonalra Pécel-Hatvan felé, akár a külső körvasúton Újpalota és az északi összekötő hídon Piliscsaba felé.
Az új megálló az elővárosi vonatokon túl a Déli Körvasúton közlekedő távolsági vonatok számára is biztosítja majd a megállás lehetőségét, a jövőben kialakítandó menetrendi koncepció függvényében.
Az új Népliget megálló kapcsolódni fog az M3 metró Ecseri úti állomásához, melynek a vasúti megállóhoz közelebb eső végén, a 3-as villamos megállója mellett új liftes kijáratot épít a BKV.
Az új metrókijárat – illetve az Üllői út – Ecseri úti csomópont – és a vasúti megálló között közvetlen nyomvonalon fedett gyalogos útvonalat terveznek, a Fővárossal és a 10. kerülettel együttműködésben – írja Vitézy Dávid a Facebook oldalán.
Kiemelt kép: Elővárosi szerelvény a váci vasútállomáson – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu