Kiderült, hogy melyik üzletben költötték el a legtöbb pénzt a magyarok idehaza 2022-ben. A Lidl mögött a Spar és a Tesco végzett. A Lidl tavalyi bevétele elképesztő összegre rúgott.

Ennyi bevétele volt a Lidlnek tavaly

2022-ben a Lidl áfával növelt bevétele közel 1200 milliárd forint volt. Ezzel fölényesen megnyerte ezt a versenyt idehaza. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nagyot nőtt az élelmiszer-diszkontláncok bevétele

Bár az infláció jelentős volt, az emberek kedvét ez nem vette el attól, hogy vásároljanak. Míg 2021-ben a Lidl bruttó bevétele még csak 922 milliárd forint volt, addig egy évvel később 1200 milliárd forintra nőtt ez az érték. Ez 30%-os növekedést jelent.

Több üzlete van a Lidlnek, mint egy évvel korábban volt

A Lidl a 2022-es év végén már 197 üzlettel rendelkezett. 2021-ben még csak 191 áruházuk volt. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy több legyen az áruházlánc bevétele.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A Spar sem zárt rossz évet

A második helyen záró Spar 916 milliárd forintos bruttó bevételt könyvelhetett el 2022-ben. Ez a 2021-es évhez 15,6%-os növekedést jelent számukra. Országszerte 623 Spar egység található, ezekbe beletartoznak a nagy Interspar áruházak, valamint a benzinkutakon található üzletek is.

A Tesco lett a harmadik

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Tesco ért oda. 885 milliárd forintos bruttó bevételük volt. Egy évvel korábban a brit üzletlánc 764 milliárdos bevétellel rendelkezett, az ő esetükben a növekedés mértéke 15,85%. Magyarországon 197 Tesco áruház van.

Rengeteg különadót fizetett be a három dobogós

A Lidl 36,8 milliárd forint ágazati különadót volt kénytelen befizetni a magyar államkasszába. A Spar esetén ezen adó mértéke 26,7 milliárdra rúgott, míg a Tesco 25 milliárd forintot fizetett.

A Coop lett a negyedik

A lista negyedik helyét a Coop kaparintotta meg. 748 milliárd forintos bevételt ért el, amely 11%-kal több, mint a 2021-es bevétel, amely 674 milliárd volt. Magyarországon 3838 Coop üzemelt tavaly év végén, egy darabbal kevesebb, mint a megelőző évben.

Ezek is érdekelhetnek!

Akciókra kötelezi a kormány a nagyobb élelmiszerboltokat

Tavasszal jelentették be egy kormányinfón, hogy hetente akciókat kell meghirdetnie a boltoknak kötelező jelleggel. Az alapvető élelmiszereket húsz kategóriába sorolták. Mindegyik kategóriában kell valamilyen árkedvezményt biztosítania az érintett boltoknak minden héten.

Júniusban indult a rendszer

A kötelező akciók június 1-jén indultak. A húsz termékcsoportban legalább egy-egy terméket egy hétig több mint 10 százalékkal kell leáraznia az üzleteknek. Nem minden üzlet jelezte egyértelműen azt, hogy melyik a kötelező akciós termék, erre jogilag nincsenek is kötelezve. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: BudaPestkörnyéke.hu