Novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos. Ez enyhe romlás októberhez képest, az ok pedig jól látható az adatokból: a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással  párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki haváriahelyzet, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését képes negatívan befolyásolni – írta közösségi oldalán a MÁV vezérigazgatója. 

Lerontják a havi átlagot

Hegyi Zsolt szerint a szoros kölcsönhatás miatt akár egyetlen nap is képes egy teljes hónap menetrendszerűségi adatait lerontani. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a legérzékenyebb hálózati pontok megerősítése, illetve a rendkívüli helyzetek mostaninál hatékonyabb, összehangoltabb kezelése rövid időn belül ellenállóbbá, üzembiztosabbá teheti a magyarországi vasúti közlekedést.  A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Országos Havariaközpont

A vezérigazgató szerint a MÁV arra törekszik, hogy az 5 pontos akcióterv pályafelújítási beavatkozásait, amelyek épp a legérzékenyebb pontokat erősítik meg a magyar vasutat, míg az utóbbi érdekében állítjuk fel januártól az Országos Haváriaközpontot, amely nemcsak az utasok pontosabb tájékoztatásában, de minél gyorsabb továbbutaztatásában is érdemi segítséget jelent majd. 

Összefüggéseket mutatnak ki

“A MÁV-csoport új, havi riportjára háromszor több látogató volt kíváncsi, mint a korábbi, hasonló adatközlésekre. Ez talán azzal is magyarázható, hogy az új összegzés a kép teljességét igyekszik bemutatni, a kiragadott részletek helyett az összefüggéseket és a hátteret is. Ez azért is fontos, mert a vasúti és az autóbuszos közszolgáltatás ma már nem verseng egymással, hanem egymást erősítve igyekszik kiszolgálni az utasigényeket” – írja közösségi oldalán Hegyi Zsolt. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Kiszámíthatóbb közlekedés 

“A MÁV-csoport integrációjával, a közlekedési módok hétköznapi és rendkívüli helyzetekben történő koordinációjával kiszámíthatóbbá tesszük a közlekedést Magyarországon. A vasúti adatok után december közepéig publikáljuk majd az autóbuszos közlekedésre és a HÉV-re vonatkozó adatokat is, jövő év januárjától azonban már egyetlen, integrált havi közlekedési riportban számolunk be az előző időszak adatairól, méghozzá menetrend szerint: minden hónap 16-án”. 

Felháborodtak az utasok 

Hegyi Zsolt posztja alatt szabályos kommentcunami indult el az utasok részéről. A vonattal közlekedők többsége nem hisz a MÁV vezérigazgatójának. Az egyik kommentelő ezt írja: “azért ennyire folyékonyan hazudni is tudni kell”. Egy másik utas szerint a közzétett adatok “szokásos magyar statisztikai adat.Hülyének néznek mindenkit. Ez Magyarország”. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

“Ez nulla”

“Inkabb 10-ből 7 késik, ami botrány. Szégyen, ahogy a MÁV vezetése „dolgozik”, ha én így dolgoznék már rég kirúgtak volna. A vonatok inkább 70%-a késik, az emberek dolgozni, vagy megbeszélésre, orvoshoz, színházba nem jutnak el a MÁV botrányos működése miatt. Semmit nem lehet tervezni, vagy csak úgy, ha az ember 2 órával előbbi vonattal megy valahova. Gondolkodjanak el hogy kene dolgozni es mit kéne csinálni… Mert ez nulla” – írta egy másik utas. A felháborodott kommenteket ide kattintva tudod megnézni. 

Kiemelt kép: Hegyi Zsolt