A keresőoptimalizálás vagy SEO célja a weboldalak pozíciójának javítása a keresők, hazánkban a legnagyobb keresőóriás, a Google találati listáján, ami egyet jelent az organikus forgalom, ezáltal az árbevétel növekedésével. 

A keresőoptimalizálás átfogó stratégiát kíván, amelynek része a HTML meta tag-ek vagy címkék használata, amely a keresőmotorok felé történő kommunikációról szól. Lássuk, mit kell tudni a meta tag-ekről, mit tegyél és mit ne velük kapcsolatban!

Amit a meta címkékről tudni illik

Itt az ideje, ha eddig még nem tetted, hogy a SEO-ra fókuszálj annak érdekében, hogy a weboldaladat minél többen lássák, látogassák. A keresőoptimalizálás hatékony online marketing eszköz a keresési találatokból érkező természetes forgalom megszerzéséhez. A meta tag-ek használata a SEO sikerének egyik legfontosabb összetevője, az on-page SEO része, amelyek helyes használatával kommunikálható a robotok felé, hogy miről szól az oldal, hogyan kell olvasni, kinek kell látnia. 

A keresőoptimalizálás szempontjából kulcsfontosságú meta címkék a title és a description, de ide tartoznak még a címsorok, a képek Alt attribútuma, a nofollow, a robots meta tag, a kanonikus URL, a strukturált adatok, a közösségi média tag-ek, valamint a mobileszközök böngészőinek szánt viewport meta tag. 

A legfontosabb a meta cím

A <title> elem jellemzően kattintható főcímként jelenik meg a keresőmotor találati listákban (SERP), vagyis ez az, amit a felhasználó először megpillant, ez alapján dönt, hogy kattint-e, illetve a kereső ez alapján mérlegel, hogy az adott oldal megfelel-e a keresési szándéknak. 

Arra szolgál, hogy világos és átfogó képet adjon arról, hogy miről szól az oldal. Egy jól megírt cím növelheti a kattintások számát és a látogatottságot, ami legalábbis némi hatással van a rangsorolásra.

Hívd fel magadra a figyelmet!

A legjobb eredmény érdekében:

  • Adj minden oldalnak egyedi címet, amely tömören és pontosan leírja az oldal tartalmát.
  • A címek hossza ne haladja meg a 70 karaktert.
  • A fontos kulcsszavakat tedd az első helyre.
  • Használd a márka-/cégnevet a címben.
  • A lokális SEO szempontjából érdemes a helység nevét is feltüntetni.

Meta leíró címkék

A meta description általában megjelenik a találati listában a címmel és az oldal URL-jével együtt. Célja, hogy tükrözze az oldal lényegét, de több részletet is tartalmazzon.

Önmagában nem rangsorolási tényező, de ha növelni szeretnéd az CTR-t és javítani a helyezést, érdemes használni. A leírásnak éppoly reálisnak, mint amennyire hívogatónak kell lennie, és egyértelműen tükröznie kell a tartalmat. Ha a leírásod tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyeket a felhasználó a keresőnek feltett kérdésében használt, akkor az sokat segít abban, hogy kitűnj a tömegből, és tájékoztasd a keresőt arról, hogy pontosan mit talál a weboldalon.

Adj minden oldalnak egyedi, jellemzően 140-160 karakter hosszúságú, egyértelmű meta leírást. Legyen figyelemfelkeltő és cselekvésre ösztönző.

A meta title és a description megfelelő használatával látványos eredményeket érhetsz el.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.