Rendkívül furcsa körülmények között vettek meg öt autót az Újdudán működő Kossuth Lajos Gyermekotthoni Központ és Általános Iskola számára.

Állami gondozott gyerekek élnek és tanulnak itt

Az intézményben állami gondozásban élő gyerekek laknak és tanulnak.

Az autókat még 2019 decemberében vették

Az intézmény 2019 decemberében öt kisméretű autót vásárolt magának. A 2 és 4 év közötti járművek – két Renault Clio, egy-egy FIAT 500L, Ford Fiesta és Renault Megane, köztük külföldről behozottak –, 90–120 ezer kilométert futottak, az utóbbiban közel 150 ezer kilométer volt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ezek is érdekelhetnek:

Már a vásárlásnál sem stimmelt valami

A járművekért – függetlenül a futott kilométertől és az évjárattól – feltűnően azonos összeget fizettek: három autó is 2 462 730 forintba került, csupán az egyik volt drágább (3,5 millió forint) – erről a  Magyar Hang számolt be.

Ő hozta meg a végső döntést

Az autókra és arra, hogy az Autó Akadémia Kft.-től vásárolják meg azokat, papíron a gyermekotthon gazdasági dolgozóiból álló bírálóbizottság tett javaslatot, a végső döntést az intézményvezető hozta meg.

Valami továbbra is hibádzik

Csakhogy a lap információi szerint nem a gyermekotthonban jutott valaki eszébe, hogy autókat kellene venni. Az ügy fontos történéseire a Horváth Gábor által vezetett SZGYF Fővárosi Kirendeltségétől érkezett instrukció.

Furcsa titkolózások

Az autókat a gyermekotthon fizette ki, az állam helyett az intézmény tulajdonába kerültek. Ráadásul a lap arról ír, hogy nem lehet tudni, ki az a három személy, aki a kereskedőtől átvette a járműveket. Az intézményvezető szerint ő nem adott meghatalmazást az autók átvételére és szervizbe küldésére sem.

Ezeket is érdemes elolvasnod

Senki nem tud elszámolni a megtett kilométerekkel

A felettes kirendeltség osztályvezetője állítja: náluk éppen három embernek volt joga autót vezetni. Az átvétel után a szerviz a fővárosi kirendeltség üzemeltetési szervezetének állította ki a számlákat. A Magyar Hang értesülései szerint 1100 kilométert tettek meg az autókkal úgy, hogy azzal senki sem tud elszámolni.

Kiemelt kép: Illusztráció