Hamarosan Terézváros minden utcájában, ahol nem jár BKK-járat, 30-as sebességkorlátozást vezetünk be, amit fizikai korlátokkal is biztosítani fogunk – erről írt Soproni Tamás Terézváros polgármestere a Facebookon.
Nyugatra tekint a polgármester
A polgármester szerint Graz jó példával járt elől: egy hasonló intézkedés után átlagosan három decibellel lett csöndesebb a város, a nitrogén-oxid-koncentráció pedig negyedével esett vissza, a gyalogos és biciklis közlekedés pedig vonzóbb alternatívává vált. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ragadós a grazi példa
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Graz Európában elsőként szánta el magát a városi sebességkorlátozások szigorítására 1992-ben, az új rendszer élesítését azonban hosszú előkészítés előzte meg. A harmincas zónákat csak kétéves sikeres próbaidőszak után véglegesítették, amit kutatások és az érintettekkel való egyeztetések sora egészített ki.
Hirdetés
Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!
Lassabbá vált a forgalom
Az eredmények alapján végül a mellékutcákon túl az iskolák és a kórházak előtti útszakaszokon is bevezették a harmincas korlátozásokat, így a város úthálózatának közel 80 százalékán lassították le még a szokásosnál is jobban az autós forgalmat – írja a G7.hu.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Tiltakoztak
A helyi közvéleményből eleinte ellenállást váltottak ki a szigorítások, a próbaidőszak, amit részben a közfelháborodás csillapítása végett indítványozott Graz akkori alpolgármestere.
Formálni kell
A tapasztalatok azonban átformálták a lakosság véleményét. A kétéves teszt lezárulta után a többség már a változások megtartása mellé állt, még annak ellenére is, hogy harminccal haladni a legtöbb gépkocsival finoman szólva is idegőrlő.
Látványos adatok
Kezdetben a súlyos kimenetelű esetek 25 százalékos visszaesése volt mérhető, a karambolok, gázolások 80 százaléka pedig a város úthálózatának azon 20 százalékán történt, ahol a gépkocsiknak az 50-es korlátozást kellett betartaniuk. Összességében 12 százalékkal csökkent a balesetek száma.
Fontos a sebességmérés
A pozitív eredmények fenntartásához egyre több, idővel már a rendőrség kapacitásait is meghaladó számú sebességmérés vált szükségessé, a fokozott ellenőrzések miatt azonban 2010-re ismét fegyelmezettebbé váltak az autósok.
Karácsony Gergely is ezt tervezi
Ahogy a Budapestkörnyéke.hu hírportál is beszámolt róla, a főpolgármester már 2021-től bevezette volna a 70 kilométer/órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 kilométer/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.
Parkoló csak helyieknek
Az önkormányzat már korábban is több lépést tett a kerület lakhatóbbá tételéért, például kísérleti jelleggel elkezdték azoknak a parkolóhelyeknek a kijelölését a belvárosban, amelyeket kizárólag a környék lakossága használhat.
A parkolók harmada a helyieké
Ahogy arról beszámoltunk, összesen 405 ilyen kijelölt parkolóhelyről van szó, ami az összes belső-terézvárosi parkolóhely 30 százalékát fedi le. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció