Dinamikus forgalomirányítási berendezéseket szerelnek fel az M2-es gyorsforgalmi út főváros közeli szakaszán, amellyel csökkenthetők a torlódások. A Pest megyei útvonal Váctól északra eső szakaszát pedig négy sávon kiépíthetik a szlovák határig. A csúcstechnológiát még az aszfaltba is beszerelik, most írták ki a közbeszerzést a tervezésre.

Modern technológia az úton

A dinamikus forgalomirányítás bevezetéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítésére írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. az M2-es gyorsforgalmi úton, az M0 és Dunakeszi dél forgalmi csomópontja között. A nyertes feladata a beavatkozással érintett területen a dinamikus forgalomirányítás bevezetéséhez szükséges útépítési, vízépítési, forgalomtechnikai és egyéb kapcsolódó feladatok megtervezése – írja a Magyarnemzet.hu.  A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Irányítóközpont

A dinamikus forgalomirányítás lényege, hogy a távoli irányítóközpontban valós időben értesülnek az adott útszakasz forgalmi állapotáról, és a rendelkezésre álló eszközökkel igyekeznek beavatkozni az esetleges torlódások elkerülése érdekében – mondta a lapnak Borsos Attila, a győri Széchenyi Egyetem docense, aki a közutak tervezésének a biztonsági hatásával és modellezési lehetőségeivel foglalkozik.

Előre szólnak az autósoknak

Az érintett, Dunakeszi mellett elhaladó útszakaszon átjárás lehetséges másik, párhuzamos útvonal felé, ezért a forgalomirányítók változó jelzésképű táblák – valójában nagy méretű kijelzők – segítségével tudathatják a járművezetőkkel, hogy érdemes elkerülni ezt vagy azt az útirányt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Az aszfaltba építik az érzékelőket

Nyugat-Európában működnek automatikus forgalomszabályzó rendszerek, amelyek az úttest aszfaltrétegébe épített érzékelők segítségével mérik a forgalom sűrűségét, és ennek megfelelően automatikusan módosítják az ajánlott haladási sebességet a kihelyezett képernyőkön.

6 hónap

Az elkészült kiviteli tervekre meg kell szerezni a szükséges jóváhagyásokat és engedélyeket. A tervezési idő hat hónap. A nyílt tenderfelhívás az EU közbeszerzési értesítőjében jelent meg.

82 milliárd forint

Az M2-es másik, az országhatárhoz közeli részén is várható fejlesztés. A kormány 82 milliárd forintot biztosít kiemelt társadalmi igényeken alapuló újabb gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztések előkészítésére, így hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése kezdődhet meg – közölte korábban az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Gyors és kényelmes

A közlemény szerint a tervezhető fejlesztések közé tartozik az M2-es autópálya Vác utáni folytatása is, egészen Parassapusztáig, a határátkelőig.Mosóczi Lászlót, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát idézve azt írták, hogy a tervezett fejlesztések a jelenleg még nehézkesen, időigényesen megközelíthető országrészek biztonságos, gyors és kényelmes elérését teszik lehetővé.

M2-es továbbépítése

Az M2-es négysávosra bővítése 2019 októberére készült el. Még 2019 júliusában jelent meg az a miniszterelnöki határozat, amely az M2-es gyorsforgalmi út továbbépítését szorgalmazza. A határozat felhatalmazta az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy jelölje ki azokat a személyeket, akik a szlovák féllel tárgyalnak a határmetszéspontról. Az M2-es Váctól haladva Hont–Parassapuszta térségében éri majd el az országhatárt, onnan pedig R3 gyorsforgalmi út néven halad tovább Zólyomig. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció