„Elkészültek a Rákosrendező fölött híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmánytervek, ebből az alkalomból tartottunk tervismertető fórumot” – kezdi Facebook posztját Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Városliget autómentesítése
„A beruházás előkészítésének a Városliget autómentesítésének szándéka adott apropót, de az új híd az Angyalföld és Zugló közötti villamosos, trolibuszos, közúti, kerékpáros és gyalogos kapcsolatok, a vasúti átszállópont miatt is kiemelt jelentőségű” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Rákosrendező problémája
A Városliget autómentesítéséről már korábban portálunk is beszámolt, mint ismert a program részeként más autós közlekedési helyzetek mellett a Rákoskerendező problémájára is megoldást keresnek, ezzel kapcsolatosan Vitézy Dávid így fogalmazott a közösségi oldalán: „A projekt legfontosabb része a Rákosrendező vasútállomás feletti híd, illetve a nagy kapacitású parkolóházak megépítése a Mexikói úti metróvégállomásnál, ugyanakkor kiemelt cél a környezetrendezés, a közlekedési módváltás elősegítése, továbbá a vasút és a sztrádabevezető területelválasztó hatásának a megszüntetése.”
Kapcsolódó:
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Közlekdési kapcsolat kialakítása
„Jelenleg Angyalföld és Zugló között a Hungária körúti felüljárón és az 1-es villamoson kívül nincs értékelhető közlekedési kapcsolat, így új átkelést tervezünk Pest két legnépesebb kerülete között új villamos-, és trolibuszvonalakkal számolva, a közúti és kerékpáros lehetőségek fejlesztése mellett.”
Fontos cél
„A projektnek fontos célja, hogy a Városligetből az M3-as forgalmát kivigyük, de ne olyan formában, hogy ezt a forgalmat az új Szegedi úti felüljáróra vezessük, ez leginkább azt a célt szolgálná, hogy a két kerület közötti közlekedési kapcsolatokat javítsa, és ezzel hozzon létre új, a Városliget autómentesítését lehetővé tevő közúti kapacitásokat a Hungária körgyűrűn.”
A tervek
A tervek szerint Szegedi út vonalától „némileg északra elhúzva egy új ívhíd építését javasoljuk, közbenső letámasztás nélkül, hogy az a jövőbeni és a mai vasúti vágányképhez is igazodjon, és a jövőbeni Rákosrendező vasútállomást ehhez tudjuk csatlakoztatni” – olvasható bejegyzésben, melynek egyebek között Vitézy azt is írja, hogy a végleges engedélyezési tervek 2022 őszére készülhetnek el, a kormánnyal és az önkormányzatokkal való egyeztetés után.
Átszállópont
Vitézy Dávid továbbá arról is írt, hogy a jövőben Rákosrendező új közlekedési átszállópont lehet a váci, veresegyházi, esztergomi vonatok és a majd itt közlekedő villamosok, trolibuszok és esetleg a jövőben a kisföldalatti között, „így mindenképpen olyan hidat érdemes tervezni, amely az új vasúti vágányképhez is illeszkedik. Itt naponta körülbelül harmincezres gyalogos- és átszállóforgalom lehet a jövőben, figyelembe véve az itt áthaladó és tervezett elővárosi vonatforgalmat, a villamos-, autóbusz-, troli- és metrócsatlakozást” A majdani híd pontos helyéről azonban egyelőre még nem közölt információkat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Itt a teljes poszt:
Kiemelt kép: Vitézy Dávid Facebook oldala