Molnár Áron noÁr színész  kemény vádakkal illette a napokban a Partizánnak adott interjúban Eszenyi Enikőt. A Vígszínházban töltött éveiről azt mondta, hogy a volt igazgató fizikailag és verbálisan is bántalmazta a színészeket. A fiatal művésszel készült interjút a cikkünk alján videón is megnézheted.

Félelemben tartotta az intézményt

A színész elmondása szerint a kiabálás, a taszigálás, rángatás mindennapos volt, és Eszenyi Enikő félelemben tartotta az intézményt, az emberek nem próbálni, hanem félni jártak be a színházba. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva tudod elérni.

Eleinte nem volt baj Eszenyi Enikővel

Azt is elmondta, hogy nem volt ez mindig így: az egykori igazgató szerinte eleinte nagyon izgalmas színházi alkotó volt, de az évek során cezaromán lett, kiszámíthatatlan, agresszív, brutális, fizikailag és verbálisan is.

Durva vádak

NoÁr azt állítja, hogy előfordult, hogy valakit a fülénél fogva húzott át a színpad egy sarkából a másikba, vagy hogy ököllel ütötte a színész hasát, hogy „állapotba hozza”.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Presser Gábor sem szólt semmit

A Túl a Maszat-hegyen próbafolyamata is szóba került, ahol Eszenyi Enikő beleszólt a rendezésbe. Molnár Áron szerint problémás az is, hogy Marton László és Presser Gábor is látta, hogy Eszenyi Enikő mit és hogyan csinál, mégsem szóltak, hogy ez a gyakorlat és ez a stílus nem fér bele.

Nem történt meg a számonkérés

Molnár Áron kiemelte azt is, hogy az, hogy az RTL Klub behívhatta az Álarcos énekesbe Eszenyi Enikőt, annak ellenére szerepelhetett a műsorban, hogy az ügyben nem történt valódi számonkérés és nem született meg egy etikai kódex a zaklatásokkal kapcsolatban.

Vidnyánszky Attilát hibáztatja

A számonkérés elmaradása noÁr szerint Vidnyánszky Attila hibája is, azzal ugyanis, hogy kirángatta a politikai platformra az Eszenyi-ügyet, ellehetetlenült annak a lehetősége, hogy a hazai művészvilág közösen meghatározza, hogy mi számít zaklatásnak, mi az a határ, amit nem lehet átlépni.

Verbális erőszakkal vádolták

Tavaly márciusban több mint ötven színész vádolta meg verbális erőszakkal és hatalmi visszaéléssel a Vígszínház akkori igazgatóját, megalázó kommunikációról, elviselhetetlen munkakörülményekről, agresszív vezetői módszerekkel vádolva meg őt. Eszenyi Enikő a vádakra többször is azt mondta, valóban határozott vezetőnek tartja magát, de minden döntését a színház érdekében hozta meg. A Fővárosi Önkormányzat mindezek miatt az ügyek feltárást célzó vizsgálatot indított.

Többen felmondtak

Az évek során több színész felmondott, akik azt állították, hogy nem bírták elviselni Eszenyi Enikő stílusát és megaláztatását. A társulat többsége pedig az új igazgató ellen fordult, és nyíltan vállalták véleményüket, miszerint nem maradhat a Vígszínház élén a színész-rendező.

Botrányos igazgatóváltás

A színészek lázadása egybeesett a Vígszínház igazgatói pályázatának időpontjával. A színház vezetésére Eszenyi Enikőn kívül Rudolf Péter és Csányi János pályázott. A társulat nem támogatta az akkori igazgató munkájának folytatását. A botrány miatt a Fővárosi Önkormányzat sem szerette volna, ha Eszenyi Enikő folytatja munkáját, így Rudolf Péter lett a Vígszínház igazgatója.

Eszenyi Enikő visszavonult

Tavaly júliusban, amikor Rudolf Péter átvette a Vígszínház vezetését, Eszenyi Enikő bejelentette, hogy minden színészi tevékenységétől visszavonul. Úgy volt, hogy az általa rendezett darabok felújító próbáit azonban levezényli, végül a társulat ezt sem szerette volna, így az egykori igazgató végleg szakított a Vígszínházzal. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva tudod elérni.

Itt a NoÁrral készült interjú

Kiemelt kép: Eszenyi Enikő – Forrás: MTI