Kaotikus állapotokat okozott, hogy hétfőtől a győri fővonal egy szakaszán megkezdték a pályafelújítást és pótlóbuszokat állították forgalomba Budapest és Tatabánya között. Az utasok elégedetlenek, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár pedig kapkodással magyarázza a történteket. A MÁV szerint a szakemberek folyamatosan megteszik a szükséges intézkedéseket, hogy kezeljék a munkálatokkal járó rendkívüli helyzetet.
Ideiglenes sebességkorlátozás
Ahogy írtunk róla, konfliktus bontakozott ki korábban a MÁV vezetése és a vasutat is felügyelő Lázár János között annak kapcsán, hogy a sínek elöregedése miatt a vasúttársaság ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon, egészen konkrétan Biatorbágy és Szárliget között. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
„Ne okoskodjanak!”
„A MÁV vezetői ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését” – Lázár János ezekkel a szavakkal tette egyértelművé, hogy mit vár el az állami cégtől.
Kapkodott a MÁV
Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez egy olyan ultimátumszerű helyzetet hozott létre, amely következtében a MÁV kapkodva, minden erőforrást mozgósítva, a máskor megszokott felkészülési időt lerövidítve kezdte meg szeptember 18-án a pályajavítást az érintett szakaszon. Ez pedig azt jelentette, hogy az egyik vágány helyett pótlóbuszokat állítottak forgalomba Budapest és Tatabánya között.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nem tudtak felkészülni
„Nyilván nagyon sok ember nagyon sokat dolgozott, de a kapkodásnak meglett a következménye a legjobb szándék mellett is. Főleg egy ilyen súlyú, első számú vasúti fővonal pótlására fel kellett volna készülni. Ez a vége annak, hogyha a vasutasok nem okoskodnak, hanem végrehajtják, ami a miniszteri parancs” – fogalmazott a Magyar Hangnak Vitézy Dávid.
Második napi pótlás
A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán zajló felújítása egy napja kezdődött. A jelentős komplikációkról, a buszos vonatpótlásról, illetve a rekonstrukció első ütemének október 26-ra várható, vagyis inkább remélhető befejezéséről volt központi tájékoztatás, és sok helyre ki is ragasztották a legfontosabb tudnivalókat – írja a Telex.
Nem a vasútállomáson áll meg a busz
„Aki kitalálta, hogy a buszok ne a város nagy vasútállomásán vegyék fel az utasokat, hanem néhány száz méterrel távolabb, az árokpartra telepített megállóban, legfeljebb terepasztalon láthatta a környéket” – mondta egy utas Bicskén. Sokan bólogatnak, amikor ezt mondja, és többen órákkal korábban voltak kénytelenek elindulni otthonról, mint máskor. Abban a 15-20 percben, amikor egyre csak gyűlik a tömeg, busz viszont továbbra sem érkezik, nyilvánvalóvá válik, hogy itt valaki tévedett.
Nem lehet parkolni
Bicskén alapvetően a központi vasútállomáson, illetve a Bicske alsó nevű megállóhelyen szállhatnak fel- és le a vonatokról az utasok. A helyiek megszokták, hogy le lehet parkolni a vonatmegállók környékén. Több száz autó és legalább száz kerékpár számára szintén van hely a közelben, de jelenleg nem célszerű ott lerakni őket, ha utána gyalogolni kell a buszokig, ahol viszont parkolni nehéz, vagy inkább lehetetlen.
Nem lehet jegyet venni a kalauztól
A Telex cikke szerint jegyet csak az állomáson, illetve az interneten lehet vásárolni. A buszsofőrtől, és a buszokhoz rendelt mávos kalauzoktól sem lehet. Később egy vasutas azt mondta, hogy ők sem tehetnek mást, minthogy követik a felsőbb utasítást, ez pedig annyi, hogy segítsenek mindenkinek eligazodni, de ne árusítsanak jegyet.
Nem ellenőrzik a jegyeket
Nem is ellenőriznek egyébként, ahogy a buszsofőrök sem. A két megállóban több érdeklődőnek is azt válaszolják, hogy szálljon fel nyugodtan, ezúttal nem kell pótdíjtól tartania, ha nem vásárol jegyet a vonatpótlóra. A buszvezetőknek van elég bajuk, nem akaszthatják meg az az átmeneti menetrendet, többségüknek nincs helyismerete.
Ez a MÁV válasza
A MÁV szerint a győri fővonal felújításának első üteméhez közel 40 pótlóbuszt csoportosított át a MÁV-Volán-csoport és a Volánbusz 70 buszvezetőt vezényelt a térségbe a feladatra. A vasúttársaság szerint mindegyikük részt vett útvonalbejáráson is és a szakemberek folyamatosan megteszik a szükséges intézkedéseket, hogy kezeljék a munkálatokkal járó rendkívüli helyzetet. A válaszban kitérnek arra is, hogy már hétfőn is csoportosítottak át IC-pótló buszt a személyvonatok pótlására, kedden pedig mentesítő buszokat indítottak a reggeli és délutáni csúcsidőszakban, ezért mint írják, nem ismétlődött meg a hétfői tumultus. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt kép: MÁV