Egyre több esetben tapasztalható, hogy nem írják ki a budapesti közösségi közlekedési eszközök megállóiba, hogy mikor indul a járat, ehelyett az szerepel a táblákon, hogy az adott járat 20 percenként jár.
Látványos fejlesztés volt
„Amikor a BKK létrejött, egyik első dolgunk volt azt elérni, hogy 10 perces vagy annál ritkább követésnél a megállóban végre az legyen kiírva, az adott megállóból mikor kell indulnia a járatnak, s ne az, hogy nagyjából hány percenként jár vagy a távoli végállomásról mikor indul” – írta a posztjában Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Nehéz így tervezni
A korábbi közlekedési államtitkár szerint eltelt 13 év és most ismét ott tartunk, hogy az kerül ki a táblákra, hogy 20 percenként vagy 11-13 percenként jár egy járat. Ez a balkáni vagy dél-olasz gyakorlat, Budapesten nem erre a színvonalra kéne magunkat pozicionálni – tette hozzá.
Hirdetés
Nem mindenki nézi az appot
„Értem, hogy az lehet a logika emögött, hogy úgyis itt a digitális kor és nézze mindenki az appot, de a megállóhelyi menetrend lényege pont az lenne, hogy az is tudjon tájékozódni, akinek nincs okostelefonja, internetkapcsolata, vagy csak nem kezeli ezeket rutinosan, lemerült a telefonja.”
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nem pénzkérdés
Nyilván apróság ez a nagy rendszerben, de mivel ez aztán tényleg nem pénzkérdés, nem értem, miért lép a BKK vissza ilyenekben, hisz 2010 után a cég létrejötte révén épp az ilyen ügyekben, így az utastájékoztatás színvonalában tudtunk a leggyorsabban látványosan előrelépni – zárta posztját a közlekedési szakértő.
Vitézy Dávid posztja:
Modern villamosok
Ahogy írtunk róla, az elmúlt időszakban több fejlesztést is bejelentett a BKK. Június közepétől több modern villamossal érhetik el például a felújított és akadálymentesített M3-as metrót. A CAF-villamosok alacsony padlószintjének köszönhetően a mozgásukban korlátozott személyek, a babakocsival, illetve a nagyobb csomaggal közlekedő utasok is könnyebben szállhatnak fel a járművekre, a légkondicionált utastérben pedig komfortosabb az utazás. Az 50-es villamos menetrendje a BKK oldalán, illetve a BudapestGO alkalmazásban is elérhető.
Javuló színvonal
Az elmúlt években indított jelentős járműparkfejlesztés rengeteget javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. Budapesten már több mint 110 alacsony padlós villamos közlekedik, és a nehéz anyagi körülmények ellenére is tovább folytatódik a korszerű járművek beszerzése. A következő években összesen 51 modern, alacsony padlós és légkondicionált CAF-villamos érkezik majd a fővárosba. A BKK célja, hogy a fővárosi villamoshálózat minél több vonalán megjelenhessenek ezek a korszerű járművek. A járműbeszerzésről bővebben a BKK weboldalán lehet olvasni.
Folytatódnak a felújítások
Az 50-es villamos vonalát érintő munkák után idén nyáron több helyen is fejlesztik majd a villamosközlekedés infrastruktúráját a fővárosban. Ezek közül a legjelentősebb a hűvösvölgyi villamosok vonalát érintő fejlesztés: a június 17-től a nyár végéig tartó munkák során több helyen átépítik a megállókat, egyes szakaszokon felújítják a vágányokat, ezáltal alkalmassá teszik a szakaszt a CAF-villamosok közlekedésére. Emiatt június közepétől az iskolakezdésig az 56-os és a 61-es villamosok csak a dél-budai végállomások és a Széll Kálmán tér között járnak majd.
Villamospótló
A nyári felújítás ideje alatt a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között villamospótló buszokkal lehet majd utazni. A pótlóbuszok a gyors és egyenletes követés érdekében több helyen buszsávban haladnak majd, emiatt közúti változásokra is kell készülni a környéken közlekedőknek.
Szeptembertől
Június közepétől már az 56-os és a 61-es villamosok vonalán is megjelennek a CAF-villamosok, így például a budafoki és a krisztinavárosi szakaszon is közlekednek majd az alacsony padlós szerelvények. A korszerűsítés végeztével, szeptembertől már Hűvösvölgyben is megjelennek majd a modern, alacsony padlós járművek. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: 16-os busz menetrendje – Forrás: Vitézy Dávid Facebook posztja