Elkészült a javaslat, amely az elektromos rollerek közlekedését is szabályozná: a parlament akár az idén elfogadhatja a módosítást.

Egyeztetve

„Teljes konszenzusra jutottunk. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottságnak volt néhány észrevétele, a pontosítás megtörtént – mondta az Infostart érdeklődésére – mondta Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Idén vagy jövő tavasszal

A javaslatot szeptemberben vagy októberben szeretnék útjára indítani. Lesz társadalmi vita, és én nagyon reménykedem, hogy ez a Kresz-módosítócsomagot még ebben az évben elfogadják – fogalmazott a politikus az Infostartnak.

Mi az e-roller?

Rengeteg levél érkezik hozzánk, panaszkodnak elektromos rolleresek, hogy elvették a jogosítványukat, mert a rendőrség egyébként segédmotor-kerékpárnak minősíti a rollereket” – mondta még Révész Máriusz.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem lehet mindegyik segédmotor

Szerinte nem lehetne minden elektromos rollert segédmotor-kerékpárnak minősíteni, mert akkor mindenkitől meg kellene követelni a bukósisakot, ezért ez „egy teljesen rossz helyzet”.

Sebesség a lényeg

A nyugat-európai minta alapján azt javasolták, hogy a 25 km/óránál kisebb végsebességű elektromos rollerekre a kerékpárhoz hasonló szabályok vonatkozzanak, amelyek pedig ennél gyorsabb haladásra is képesek, a segédmotor-kerékpárok szabályai alá essenek.

Így esik el egy e-rolleres a belső sávban

A balesetek miatt léptek

A módosításra azért volt szükség, mert nemzetközi összehasonlításban Magyarországon még mindig nagyon sok a baleset. „Volt olyan esztendő a 90-es évek elején, amikor 2500 halálos közlekedési baleset történt. Ahhoz képest, hogy most 550 környékén vagyunk, egész szép a fejlődési ütem” – állapította meg Révész Máriusz.

Nyugaton kevesebben halnak meg a városi utakon

A nyugati országokhoz képest azonban jelentős az elmaradás: 2019-ben Oslóban egy halálos közlekedési baleset történt, Helsinkiben három, Bécsben 18, Budapesten pedig 51.

Ez is érdekelhet

Az elektromos rolleresek negyede részegen szenved balesetet.