A fővárosi új Duna-híd megépítése mellett több külső körvasúti megállóhely és a Dél Budai Centrum vasúti közlekedésének fejlesztését is jegelné az a jogszabálytervezet, amelyet a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium hozott nyilvánosságra. A dolog azért érdekes, mert ezek közül a fejlesztések közül kettő még szerepelt Lázár János listáján, ami a folytatandó fővárosi beruházásokat sorolta fel.

Négy fővárosi beruházást jegelnének

A társadalmi egyeztetésre küldött jogszabálytervezetek között jelent meg az Egyes fejlesztésekről szóló kormányrendeletek hatályon kívül helyezése című kormányrendelet tervezete. Az Építési és Közlekedési Minisztérium július 20-ig várja az észrevételeket a szövegről. A tervezet négy fővárosi és három vidéki beruházást venne ki a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások közül. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Országos projektek  

Az elkaszálni tervezett fővárosi beruházások a következők: a Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése, Budapest, külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály), valamint Albertfalva (40a) megállóhely kiépítése, fejlesztése. Az Új Duna-híd és kapcsolódó közlekedési infrastruktúra előkészítés Budapesten, valamint a Dél Budai Centrum (DBC) megközelíthetőségének fejlesztése. Ezek közül az első kettő az országos vasúti közlekedési projektek, a másik kettő a helyi közúti közlekedési projektek közé tartozik.

Februárban még rendben volt

A dolog érdekessége, hogy az Új Duna-híd (Galvani híd) és a kapcsolódó úthálózat megépítése, illetve a Kőbánya felső – Rákos -Rákosliget vasúti vonalszakasz fejlesztése elnevezésű tétel még a folytatásra érdemes projektek között szerepelt Lázár Jánosnak azon a listáján, amit idén februárban adtak ki – írta meg a Telex.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Oda lehet a hatvani vonalfejlesztés

A szakasz fejlesztésének tervezése egyébként 2020 végén kezdődött, elmaradása pedig az eddig elkészült hatvani vonalfejlesztést teszi zárójelbe, mert nem sűríthetők a vonatok.

Bíróságon támadják meg az engedélyt

A BudaPestkörnyéke.hu júniusban írt arról, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal a Galvani híd környezetvédelmi engedélyének megadása során több fontos szempontot is figyelmen kívül hagyott, ezért a Fővárosi Önkormányzat bíróságon támadja meg a kormányhivatali engedélyt.

Hiányzó konzultáció

A Főváros portálunkhoz eljuttatott közleménye szerint a kormányhivatal eljárása során érdemi konzultációra nem került sor, a Főváros legfontosabb észrevételeit az engedély megadásakor nem vették figyelembe. 

Kritikus környezeti hatások

A Pest Megyei Kormányhivatal hatásvizsgálata a Főváros szerint több ponton hiányos, például azért, mert csak a projekt első, Fehérvári úti csomóponttól a Gubacsi úti csomópontig tartó szakaszának közvetlen környezeti hatásait vizsgálta, de a Gubacsi út és az Üllői út közötti szakasz kritikus környezeti hatásaira nem tért ki.

Durva zajszennyezés

A közlemény szerint aggályos lehet az is, hogy a Galvani út mentén lakónegyedekkel beépülő új városi területrész, továbbá a már meglévő, Fehérvári út – Tétényi út közötti védendő lakóépületek is még erősebb zajszennyezésnek lennének kitéve.

Rezsicsökkentés, honvédelmi célok

A most megjelent tervezet emellett három vidéki beruházást is felfüggesztene, egész pontosan kivenne a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások közül. Ezek a következők: a debreceni velodrom, a Hortobágyi Deportálások Emlékhelye és a Recski Nemzeti Emlékpark fejlesztése. A felfüggesztés indoka a dokumentum szerint: a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: az új híd látványterve.