Nagyon jól járnak a dél-pesti agglomerációban élők, hiszen április 7-től az S25 Budapest — Kunszentmiklós-Tass között közlekedő zónázó járat végre betölti elővárosi vasúti funkcióját és a területen élő diákok, munkába járók kényelmesen és gyorsan eljuthatnak a belvárosba. A mostani változásnak köszönhetően valódi alternatívájává válik a kötöttpályás közösségi közlekedés a környezetszennyező autónak.

Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a kimagasló jutalékod! A részletekért kattints ide!

Ennek köszönhetően Pesterzsébetről, Soroksárról, Dunavarsányból, Délegyházáról vagy Dunaharasztiból is gyorsabb lesz bejutni tömegközlekedéssel Budapest centrumába, mint autóval. A pesterzsébeti Duna-partról például 17 perc alatt lehet majd közösségi közlekedéssel a belvárosba jutni az eddigi 60 perc helyett – írja Mach Péter, Pesterzsébet önkormányzati képviselője, az Organikus Káosz blog szerkesztője.

Az új menetrend innen letölthető.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A „Vonattal a belvárosba” mozgalom 2016-ban indult. A blog szerzője azt  írja, hogy „petíciót indítottunk, s megkezdtük az illetékes hatóságok, szervek, vállalatok bombázását.”

Akkor Pesterzsébet Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottsága úgy döntött, hogy egyeztetéseket kezdeményez a MÁV illetékes szerveivel és a fővárossal, hogy a Budapest- Kunszentmiklós-Tass menetrend szerinti, ingázókat szállító elővárosi vasútvonal a mostani Kőbánya-Kispest végállomás helyett a Keleti Pályaudvarra érkezzen.

Erre először az volt a MÁV válasza, hogy a Keleti csúcskapacitáson működik, nem tud több vonatot fogadni.

Az M3-as metró déli szakaszának felújítása újabb lehetőséget nyújtott a küzdelem folytatására, hogy az elővárosi vasutat felélesszék. Ennek az volt a lényege, hogy a rengeteg metrópótló buszt elővárosi vonalak fejlesztésével lehet kiváltani.

Kapcsolódó: Ilyen lesz a Dél-Pesti Centrumkórház – az agglomerációból is sokan érkeznek majd ide

Az M3-as metró évek óta húzódó felújításának tehát pozitív öröksége lehet, ha a pótlás keretében bevezetett fejlesztésekkel a MÁV elővárosi vasútvonalai Budapest közlekedésének szerves részévé válnak.

Ma a déli peremkerületek például Soroksár, Pesterzsébet és a Dél-Pest megyei települések, mondjuk Dunaharaszti vagy Dunavarsány  a városközponttal történő összeköttetése az egyik legégetőbb problémája a fővárosnak.

Egyik kötöttpályás közlekedési eszköz – sem a HÉV, sem a vasút – nem képes ugyanis alternatívát nyújtani a személygépkocsival történő közlekedésnek. Pedig a kelebiai vasútvonalon már most minden adott lenne hozzá: modern, csendes és gyors szerelvények, kiépített vonal a Keleti pályaudvarig, a sebesvonat be is megy odáig, a bejárókat, ingázókat szállítók azonban nem.

Abszurd, hogy a délről a peremkerületekből, vagy alvóvárosokból érkező utas eljut Ferencvárosig, majd mielőtt 4-6 percen belül onnan a belvárosba érkezhetne Kelet felé fordul és kimegy a város legszélére a 3-as metró végállomásáig. 17 percet utazik azért, hogy a déli elővárosból kijusson keleti szélére a fővárosnak, hogy onnan visszautazhasson a belvárosba.

Gyakorlatilag a délről érkezők megkerülik a fél várost, hogy bejussanak a belvárosba, miközben adott rá a lehetőség, hogy a Keleti-pályaudvarra menjenek be az elővárosi vonatok. Április 7-től ez most megváltozhat. A dél-pesti agglomerációban élők pedig abban bízhatnak, hogy a metró felújítása után is marad ez a számukra kedvező, amúgy pedig ésszerű menetrend.

A Rádió 1-es Balázsék hot-doggal kínálták a dél-pesti dugóban araszolókat