Október óta tudható, a Meta újításokat tervez a hirdetéskezelőben. Mármint – hogy biztosan elkerüljük a félreértéseket – a profiknak szánt, üzleti hirdetésekről beszélek, nem a mindenki számára elérhető bejegyzés kiemelésről.

Előbbi használatához kell egy Facebook Vállalkozáskezelő, azaz Business Manager fiók. Arról, hogy ezt miként kell létrehozni, van egy másik cikkünk, így ezt most nem részletezzük. Persze, ha igénybe veszed a SocialWings havidíjas facebook hirdetéskezelés szolgáltatását, akkor ezzel sem kell bajlódni. Na de nézzük az újdonságokat!

Reels videók és termékmegjelenítés

Már tavaly óta több fiókban elérhető – teszt jelleggel – az az újítás, hogy a katalógusból bekerülhetnek a termékek a Reels videók aljára. A Meta úgy nyilatkozott, hogy ezt a lehetőséget a felhasználók széles körére tervezik kiterjeszteni a közeljövőben.

Van más ötlet is a Reels videókhoz kapcsolódóan. Ahogy az a TikTokosok megszokhatták, jobbra-balra lehet lapozni a nem videós posztokban, mintha képek lennének. A formátum nagy előnye, hogy a kreatívokhoz egyenként, eltérő érkezési linket adhatunk meg. 

Advantage + és készletszűrő

Ez már eddig is remek szolgáltatás volt a Facebook hirdetésekkel kapcsolatosan. Az Advantage+ kreatív tartalom opcióval automatikusan feljavította a képeket, különböző, variált szöveg elhelyezést tett lehetővé. Sőt, még jogdíjmentes zenét is tett a hirdetés alá a Meta Sound Collection könyvtárban fellelhető tartalmakból.

Ezekhez a lehetőségekhez most különböző 3D megjelenítések társulnak, illetve automatikusan létrehozott Reels videó sablonok, amik segítenek a hirdetési teljesítmény optimalizálásában.

Inventory filter

Eddig nem sok figyelmet kapott az „Inventory filter”, azaz az a szűrő, melynek segítségével beállíthatjuk, hogy milyen más hirdetők anyagai előtt vagy után nem szeretnénk megjelenni.

Ez igazából nem is újdonság, de ennek ellenére nem sokan használják még. Pedig ezzel a mesterséges intelligencia generálta célzást némileg szabályozhatjuk, ami nem mindig tudja pontosan eltalálni, ki lesz a hirdetésed megfelelő célközönsége, pláne hogy milyen más hirdetések szomszédságában tud megfelelően érvényesülni.

A funkció eddigi eredményei vegyesek. Vannak iparágak, ahol elég kielégítő eredményt hoz, és már rövid távon is 30-35% CPC csökkenés látszik a hatására. Viszont vannak iparágak, ahol nincs kimutatható pozitív hatása egyelőre. Az biztos, hogy a hirdetéseket mindenképpen érdemes szoros figyelemmel kezelni, nem hatékony teljes egészében ráhagyatkozni az automatikus beállításokra és az AI-re.

Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy a fent részletezett újdonságok – egyelőre – nem mindenki számára elérhetőek, mivel nincsenek automatikusan bekapcsolva az összes fiókban. Szóval nem kell vadul keresgélni, amit nem találsz a profilodnál, arra még egy kicsit sajnos várni kell.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: socialwings.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.